آمار مطالب

کل مطالب : 870
کل نظرات : 52

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 9
باردید دیروز : 7
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 16
بازدید سال : 210
بازدید کلی : 8918

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آرامش بهاری و آدرس aramesh_bahari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 29 فروردين 1395
نظرات
  نمایش تجهیزات ارتش؛ از اس 300 و موشک‌های دامی تا بمب‌های هوشمند و سامانه‌های اطلاعاتی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، یگان‌های محمول نیروهای زمینی و هوایی ارتش به همراه یگان‌های محمول قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در مراسم رژه 29 فروردین از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در مراسم رژه امروز، موشک‌های زلزال، نازعات و فجر، سلاح 6 لول محرم، سلاح 7.62 میلیمتری، زره کامپوزیتی هوشمند،  تانک سبلان، توپ 155م.م خودکار هویزه، تک تیرانداز شاهر، تک تیرانداز باهر، تک تیرانداز بی ام ژ 2، سامانه پدافندی بهمن 57، خودروی تاکتیکی CBRN شهرام،  تانک های تیام، اسکورپین، بهینه شده چیفتن، نسل جدید ذوالفقار، و تی 72، خودروی بهینه شده پل‌گذار چیفتن، خودروی تاکتیکی 6*6 کیان، و موشک کنکورس ازجمله تجهیزات نیروی زمینی ارتش بود، که از مقابل جایگاه عبور داده شد.

همچنین بمب‌ هوشمند قاصد، و بمب‌های زوبین، یاسر، سجیل، قدر، ثاقب، بمب هزار پوندی به همراه سی سی جی، همچنین موشک‌های قادر، نصر، فکور، موشک فاب 500، موشک دامی ای ام 54، موشک دامی ام وی ایی، موشک ای 9 جی، و موشک‌های دامی ایکس 29 ال، ایکس 25 و موشک پی ال جی ازجمله تجهیزات نهاجا بود، که در رژه امروز به نمایش گذاشته شد.

تجهیزات قرارگاه پدافند هوایی شامل بخش‌هایی از سامانه پدافندی S 300 (اس 300)، سامانه راداری کاستا، سامانه راداری 10شهریور، سامانه اطلاعاتی خیبر، سامانه اطلاعاتی باصر(3)، سامانه اطلاعاتی باصر(2)،  سامانه ارتباطی فتح2، سامانه ارتباطی رسول، سامانه ارتباطی شهاب، موشک دامی اس200، کن اس 200، سامانه تلاش IDLV، رادار حافظ مرصاد، رادار هادی مرصاد، رادار جویا مرصاد، سامانه ارتباطی مرصاد، سامانه پوش هاک، موشک هاگ، موشک هاگ، سامانه موشکی راپیر، موشک راپیر، و توپ 23میلیمتری نیز از مقابل جایگاه عبور داده شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 28 فروردين 1395
نظرات
  برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان در هفته جاری

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار "حبیب الله سیاری" در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم اظهار داشت: امروز ما میزبان ناوگروهی از کشور پاکستان هستیم که در بندرعباس پهلوگرفته است.

وی افزود: ما به مدت 3 یا 4 روز میزبان این ناوگروه هستیم، و در روز آخر هم رزمایشی یک روزه با ناوهای کشور پاکستان در منطقه انجام می‌دهیم.

دریادار سیاری با اشاره به برنامه‌های متعدد نیروی دریایی در طول سال برای دید و بازدید ناوگروه‌های کشورهای منطقه و فرامنطقه گفت: علاوه بر این، بازدید ناوهای ما از بنادر کشورهای منطقه در دستور کار است، که به موقع اعلام خواهد شد.

دریادار سیاری تصریح کرد: رفت و آمد ناو گروه‌ها به‌عنوان ناوگروه‌های صلح و دوستی در دریای جنوب و دریای شمال طبق برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

وی درباره مأموریت ناوگروه‌ها در آب‌های بین‌المللی عنوان کرد: در برنامه اعزام ناوگروه‌ها به آب‌های بین‌المللی، علاوه بر دنبال کردن موضوع تأمین امنیت خلیج عدن و باب‌المندب برای کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌های خود، ناوهای ما از بنادر کشورهای منطقه به‌عنوان ناوگروه‌های صلح و دوستی بازدید می‌کنند.

دریادار سیاری گفت: ظرف 2 یا 3 ماه گذشته، ناوگروهی را داشتیم که در یکی از بنادر شرقی هندوستان در خلیج بنگال در مراسم سالگرد استقلال هندوستان حضور داشت؛ که بسیار مورد توجه بود و ما با صلابت و آمادگی کامل و تمام به خاطر احترام به کشور دوست خود هند در آنجا حضور یافتیم.

دریادار سیاری تأکید کرد: ناوگروه چهلم ما هم‌اکنون در خلیج عدن و باب‌المندب مشغول انجام گشت و برقراری امنیت است.

تعداد بازدید از این مطلب: 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 29 فروردين 1395
نظرات
   

 


 
پرواز  45 فروند بالگرد هوانیروز بر فراز مرقد امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در مراسم رژه 29 فروردین که از صبح امروز با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، 45 فروند بالگرد هوانیروز ارتش از مقابل جایگاه عبور کردند.

بالگردهای هوانیروز در انواع تهاجمی، ترابری و شناسایی با انجام رژه هوایی، اقتدار و آمادگی خود را برای دفاع از میهن اسلامی به نمایش گذاشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 29 فروردين 1395
نظرات
  عملیات چتربازی تکاوران تیپ نوهد بر فراز بارگاه امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، 22 نفراز چتربازان تیپ 65 نوهد در مراسم رژه 29 فروردین با انجام پرش از بالگردهای شنوک گوشه ای از توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

عملیات چتربازی تکاوران تیپ نوهد بر فراز بارگاه امام خمینی(ره) و در حضور رئیس جمهور انجام شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 29 فروردين 1395
نظرات

 

 
نمایش سامانه موشکی اس 300 در رژه روز ارتش + عکس

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، 16 یگان محمول سامانه پدافند هوایی برد بلند اس 300 امروز در مراسم رژه روز ارتش به نمایش در آمد.

سامانه اس 300 یک سامانه پدافندی برد بلند و ساخت کشور روسیه است. این سامانه که به تازگی تحویل نیروهای مسلح کشورمان شده، می تواند به میزان قابل توجهی امنیت آسمان ایران را تامین و فضای کشور را برای هر متجاوزی کاملا ناامن کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 105
برچسب‌ها: ارتش , رژه , اس 300 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 29 فروردين 1395
نظرات
   

 


 
عملیاتی شدن

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه روز ارتش و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال دفاع پرس اظهار داشت: رزمایش مشترک دریایی یک روزه ما با کشور پاکستان در بندرعباس انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: نیروی دریایی به‌طور معمول با کشورهای دوست و همسایه که جهت بازدید به ایران می آیند در آخرین روز، تمرین کاملا رزمی را متناسب با توان رزمی و نوع شناور کشور مبدا و دوست برگزار می‌کند.

دریادار سیاری همچنین تصریح کرد: ناوشکن‌ سهند و زیردریایی فاتح مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته‌اند و امیدواریم تا پایان سال عملیاتی شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 26 فروردين 1395
نظرات
تکاوران ارتش

جزئیاتی از مشخصات ۴ تن از تکاوران ارتش جمهوری اسلامی که طی عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسیدند، تأیید شد.

به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از خبرگزاری تسنیم، 4 تن از مستشاران نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای همراهی با نیروهای سوری در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهی سوریه شده بودند، طی چند روز گذشته توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند.

ستوان دوم «شهید مجتبی یداللهی منفرد» متولد 1370 از تیپ 65 نوهد(نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی) از اهالی تهران است که طی عملیات مستشاری در سوریه و در سن 24 سالگی به شهادت رسید.

 

شهید «محسن قطاسلو» متولد 1369 از تکاوران تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی از اهالی پاکدشت در استان تهران است که به‌ تازگی و در سن 25 سالگی به کاروان شهدای مدافع حرم پیوسته است.

 

سروان «شهید مرتضی زرهرند» فرزند محمد علی متولد 1358 یکی از تکاوران تیپ 258 شهید پژوهنده شاهرود و از اهالی شهرستان شیروان از استان خراسان شمالی است که طی عملیات مستشاری و در سن 36 سالگی به شهادت رسید.

 

سرهنگ «شهید مجتبی ذوالفقار نسب» متولد 1356 از رکن دوم تیپ 45 تکاور از اهالی شهرستان شوشتر در استان خوزستان است که طی عملیات مستشاری در سوریه توسط تروریست‌های تکفیری در سن 38 سالگی به شهادت رسید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 28 فروردين 1395
نظرات

مادر جوان‌ترین تکاور شهید ارتش که چند روزی بیشتر نیست که به جمع شهدای حرم پیوسته است، با صلابت می‌گوید: بچه‌ام فدای اهل بیت(ع). بچه‌ام فدای رهبر، فدای رهبری امام خامنه‌ای و امام خمینی(ره). پسرم راه اینان را رفت. مجتبی می‌گفت: «امام خامنه‌ای اولین جایی که رفت ایرانشهر (یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان) بود (ساواک او را به این منطقه تبعید کرده بود) و من هم می‌خواهم اولین منطقه‌ای که به‌انتخاب خود می‌روم ایرانشهر باشد.» از آنجا راهی حرم اهل بیت(ع) شد.

مادر است دیگر، شاید در روزهایی سعی کرد او را راضی کند که به فعالیت در مرزهای کشور اکتفا کند و همین‌جا بماند، اما کسی که مدتها آرزوی جهادی زیستن را در سر پرورانده بود، نمی‌توانست خود را محدود به جغرافیای شهرش بکند. مادر می‌گوید: گاهی سعی می‌کردم منصرفش کنم ولی همیشه می‌گفت: «مامان ما عاشق امام حسینیم.»، زینب‌وار رفت، عاشقانه رفت. این یک ماه آخر خیلی مهربان شده بود. خدا به من دختر نداده است. بچه من خواهر نداشت، اما همیشه خودش کمک‌دستم بود و می‌گفت: «دخترت هم می‌شوم».

تعداد بازدید از این مطلب: 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 27 فروردين 1395
نظرات

ایران در جریان مقاومت در سوریه و عراق تنها به حضور مستشاری تعدادی از نیروهای سپاه و اینک تیپ تکاور ارتش بسنده کرده و کافیست تنها بخشی از این سه ظرفیت را به صحنه بیاورد تا آنوقت شرایط و موازنه در پیش چشم ده ها استراتژیست نظامی در دنیا بهم بریزد .


به گزارس دلاوران ایران زمین به نقل از جهان نیوزـ چند روز قبل بود که رسما اعلام شد که کلاه سبزهای تیپ 65 «نوهد» ارتش ایران در سوریه مستقر هستند. از بازتاب این خبر در رسانه های بین المللی در این فاصله کوتاه می توان دریافت که این حضور به چه میزان مهم و قابل تامل است.

در اینباره نکات راهبردی ذیل قابل تامل است:

1: حضور تکاوران تیپ «نوهد» در وهله اول در راستای پاسخ به یک مطالبه عمومی در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. همزمان با حضور مستشاری تعدادی از نیروهای ورزیده سپاه در سوریه یک مطالبه عمومی در بدنه ارتش جمهوری اسلامی برای حضور در سوریه شکل گرفت که حضور در جبهه های حق علیه باطل و دفاع از حریم عقیله بنی هاشم را مرتبا از فرماندهان ارتش مطالبه می کرد. حضور گروه تکاوری نوهد در پاسخ به یکی از صدها مطالبه گروهی و عقیدتی در اینباره محسوب می شود. مهم ترین گزاره و محاسبه این روزهای دشمن این است که با عقیدتی ترین و مذهبی ترین ارتش دنیا روبه رو است.

تعداد بازدید از این مطلب: 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 29 فروردين 1395
نظرات

در جریان رژه 29 فروردین روز ارتش که هم‌اکنون با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، 19 فروند از هواپیماهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابل جایگاه عبور کردند. سه فروند صاعقه، سه فروند اف 5، سه فروند میگ 29، شش فروند اف 4، سه فروند اف 14 و یک فروند نیز هواپیمای سوخت رسان 707، هواپیماهایی بودند که از مقابل جایگاه عبور کردند و بخشی از قدرت دفاعی کشورمان را به نمایش گذاشتند.

 در این مراسم، عملیات سوخت‌گیری هوایی نیز به اجرا گذاشته شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 22 فروردين 1395
نظرات
   
واکنش شهید صیاد شیرازی نسبت به یاوه‌گویی‌ها درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، در حاشیه مراسم هفدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی الگوی فرمانده‌ای ولایت‌مدار برای مسئولین است.

وی افزود: این شهید بزرگوار توجه ویژه‌ای به موضوع جزایر سه‌گانه (تنب کوچک، تنب بزرگ و بوموسی) داشت و هنگامی که برخی کشورها در این باره یاوه‌گویی می‌کردند، پاسخ تندی به آنها می‌داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 21 فروردين 1395
نظرات
 
 
 
 
 
   
فرماندهان و سربازان نمونه یکان‌های آموزشی نزاجا تجلیل شدند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم جشن سربازی در تیپ 123 تکاور در پرندک ضمن تبریک 29 فروردین، گرامیداشت روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان اظهار داشت: یکی از واژه‌هایی که در تمامی فرهنگ‌ها با قداست و احترام یاد می شود، کلمه "سرباز" است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به معنای سرباز گفت: اینکه گفته می شود «سرباز امنیت مرز است» معنا و مفهوم درستی است؛ اما بهتر آن است که بگوییم «سرباز مرز امنیت، آرامش، استقلال و حفظ تمامیت ارضی است».

امیر پوردستان در ادامه خاطرنشان کرد: این سربازان هستند که سینه مردانه خود را در مقابل آماج گلوله‌های دشمنان سپر می کنند؛ تا مردم در امنیت، آرامش و آسایش باشند.

وی در ادامه گفت: ما سالهای دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام به ویژه سربازانی که بی ریا وارد میدان جنگ شده و در راه اسلام و قرآن به شهادت رسیدند یا به اسارت درآمدند را هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: روزهای ابتدایی جنگ برای ارتش به ویژه نیروی زمینی روزهای بسیار سختی بود. بسیاری از یکان ها با کمبود نیرو و بسیاری نیز در مناطق مختلف کشور به ویژه در غرب درگیر ضد انقلاب بودند و در این میان وجود سربازان غیور و متدین و ولایت‌مدار سبب شد خلأها پر شود و یکان های ارتش جان تازه‌ای بگیرند و هشت سال در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند و به راستی 40 هزار شهید سرباز نیروی زمینی گواه بر این مدعی است.

سرتیپ پوردستان در ادامه با تأکید بر نقش سربازان در حفظ و صیانت از مرزها تاکید کرد: در حال حاضر سربازانی که در مناطق مرزی جلوه‌های رشادت و مردانگی را همچون سال های دفاع مقدس حفظ کرده اند اگر بیشتر از رزمندگان آن دوران نباشند، کمتر نیستند.

در پایان این مراسم به تعدادی از خانواده شهدا، سربازان نمونه و فرماندهان نمونه یکان‌های آموزشی نزاجا هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 24 فروردين 1395
نظرات
   

 

رونمایی دستاوردهای جدید نزاجا در 25 فروردین/ اجرای17 رزمایش تخصصی در سال جاری

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه 29 فروردین (روز ارتش) و به‌منظور تشریح فعالیت‌های آتی نزاجا و معرفی دستاوردهای جدید این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: 29 فروردین روزی است که امام(ره) با فرمان تاریخی خود حیات دوباره‌ای به ارتش بخشید و اجازه انحلال آن را نداد.

وی افزد: امام(ره) با این تدبیر باعث شد تا ارتش به اقیانوس بی‌کران ملت پیوند بخورد و به یک ارتش ملی و اسلامی تبدیل شود؛ ارتش هم پاسخ اعتماد حضرت امام(ره) را در آن روزهای آغازین انقلاب و همچنین جنگ تحمیلی به نحو احسن داد.

فرمانده نزاجا با اشاره به خدمات ارتش در روزهای آغازی انقلاب اسلامی گفت: اولین اقدام ارتش کمک به تشکیل سپاه پاسداران بود و همانطور که به یاد داریم یکی از افسران شایسته ارتش به نام سروان کلاهدوز به‌عنوان قائم‌مقام سپاه پاسداران منصوب شد و شهید نامجو که بعنوان یکی از نیروهای ارشد ارتش بود افسران انقلابی ارتش را شناسایی می‌کرد و به آقای کلاهدوز معرفی و ایشان آنان را در مسولیت‌های مختلف سپاه پاسداران می گماردند.

امیر پوردستان در ادامه گفت: دومین اقدام ارتش در روزهای آغازین انقلاب این بود که آقای کلاهدوز نیز جوانان مومن و انقلابی را شناسایی و جهت گذراندن دوره های تخصصی نظامی گری به دانشگاه افسری امام علی(ع) معرفی می‌کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های هسته‌های تروریستی در روزهای آغازین انقلاب اظهار داشت: دشمن برای اینکه نهال انقلاب را از بین ببرد گروه‌های مختلفی را تشویق و تجهیز کرد؛ تا با اقدامات خرابکارانه بمب‌گذاری و تروریستی نهال نوپای انقلاب را از بین ببرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: در آن دوران که سپاه پاسداران در حال شکل‌گیری، بیشترین وقت خود را صرف مقابله با این هسته‌های تروریستی می‌کرد، ارتش جمهوری انقلابی در ساماندهی غائله کردستان، مریوان و سنندج حضور غیرتمندانه داشت و در همین مدت کوتاه 2 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد؛ که 44 نفر آن از خلبانان و کمک‌خلبان‌های هوانیروز بودند.

امیر پوردستان در ادامه به برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی در آستانه روز 29 فروردین اشاره کرد و افزود: در روزهای عادی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، دیدار با جانبازان قطع نخاعی در آسایشگاه‌ها، تجلیل از جانبازان و آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی در تمامی گروه‌های سازمانی، برگزاری مسابقات قرآنی، حدیث و اذان‌گویی در سطح نیرو، برگزاری جشن سربازی و تجلیل از مقام سرباز، برگزاری صبحگاه مشترک، دیدار با وابستگان نظامی کشورهای دوست و همسایه و همچنین در روز چهارشنبه 25 فروردین مراسمی از رونمایی از دستاوردهای نزاجا را در مرکز پشتیبانی و آموزش این نیرو داریم.

وی اضافه کرد: 29 فروردین مراسم رژه یگان‌های مختلف ارتش را در مقابل حرم حضرت امام راحل(ره) با حضور رئیس جمهور خواهیم داشت؛ که در این مراسم رژه یگان‌های پیاده و موتوری، و همچنین رژه هوایی را با بخش وسیعی از بالگردهای هوانیروز و همچنین استفاده از ظرفیت جنگنده‌های نهاجا را خواهیم داشت. همچنین یگان‌های شناور نزاجا در این مراسم از جلوی جایگاه رژه خواهند رفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص رزمایش‌های نیروی زمینی ارتش در سال 95 نیز اظهار داشت: ارتش سرمایه‌گذاری اصلی خود را بر روی آموزش‌های عملی قرار داده است؛ که بسیاری از آن‌ها در غالب تمرینات بر روی نقشه یا تمرین پاسگاه فرماندهی و یا تمرین صحرایی است.

* رزمایش‌های نزاجا در سال 95

امیر پوردستان ادامه داد: اما در رزمایش‌های نیروی زمینی که در سطح تیپ اجرا می‌شوند 13 مورد تمرین بر روی نقشه، 14 مورد تمرین پاسگاه فرماندهی و بین 300 تا 400 مورد تمرین‌های صحرایی داریم.

وی افزود: در سال 95 نیروی زمینی ارتش 4 مورد رزمایش بزرگ را در سطح یگان‌های مختلف خود برگزار می‌کند؛ که اولین آن در سوم خرداد ماه با نام بیت‌المقدس در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود؛ که فضای این رزمایش دفاعی و امنیتی بوده و متناسب با تهدیدات تدوین شده است.

فرمانده نزاجا اضافه کرد: همچنین در سال جاری 17 مورد رزمایش تخصصی را در حوزه‌های موشکی، مهندسی و مهندسی رزمی، پهپادی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، هوانیروز، رهایی گروگان و فرماندهی کنترل اجرا خواهیم کرد.

امیر پوردستان تصریح کرد: در حوزه بحران و مقابله با بلایای طبیعی نیز 5 مورد رزمایش را با شرکت آتش‌نشانی و هلال احمر برگزار می‌کنیم. همچنین در حوزه بهداشت و درمان هم 5 مورد رزمایش را با محوریت جاب‌جایی مصدومان و استفاده از ظرفیت‌های بالگردی در این رابطه برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه درخصوص دستاوردهایی که در 25 فروردین ماه از آنان رونمایی می شود، گفت: در این رابطه سامانه پدافند هوایی "بهمن" را با کالیبر 57 میلیمتر داریم که در گذشته بر روی نفربرهای شنی‌دار نصب بود؛ اما امروز این سامانه به‌صورت خودکششی در آمده و به رادارهای "باند ایکس" مجهز شده و قابلیت شبکه شدن را داراست؛ همچنین این سامانه از تحرک بیشتری نسبت به قبل در میدان رزم برخوردار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: خودروی تاکتیکی 6*6 "کیان" که کاملا بومی بوده و توسط جهاد و خوکفایی نزاجا از صفر تا صد آن ساخته شده است؛ قابلیت حمل توپ‌های کششی و خودکششی را دارد و در روز چهارشنبه از آن رونمایی خواهد شد. همچنین خودروی تجسسی (ان آر بی سی شهرام) که همچون یک آزمایشگاه متحرک در صحنه رزم عمل می کند، توسط جوانان متخصص نزاجا طراحی و ساخته شده  در 25 فروردین رونمایی خواهد شد.

* بازگشت غول‌های آهنین نزاجا به یکان های زرهی

امیر پوردستان ادامه داد: با توجه به اینکه نیروی زمینی ظرفیت قابل توجهی از تانک‌های چیفتن را در اختیار دارد که بسیاری از آن‌ها مورد تعمیر و بهینه‌سازی قرار گرفته‌اند، این تانک‌ها در روز 25 فروردین به یگان‌های عملیاتی نزاجا تحویل داده می‌شود.

وی همچنین افزود: روز 25 فروردین از انواع خودروهای سبک، نیمه‌سبک و نیمه‌سنگین و همچنین خودروهای تانک‌بر رونمایی خواهد شد. همچنین سلاح تک‌تیرانداز کالیبر 7.62 که دوربین‌های دید در شب و دید در روز بر روی آن نصب شده است، نیز در این مراسم رونمایی می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به آمادگی نیروی زمینی در مقابله با تهدیدات احتمالی مرزی، گفت: برخی از کشورهای منطقه می‌خواهند تهدید گروه‌های تروریستی را به مرزهای ما بکشانند؛ اما مرزهای ما امروز در امنیت کامل به سر می برند.

* انهدام عناصر داعش در نزدیکی مرزهای ایران

امیر پوردستان همچنین از آمادگی نزاجا در مواجهه با تروریست‌ها خبر داد و بیان کرد: اسفند ماه سال گذشته یک گروه از عناصر داعش به مرزهای کشورمان نزدیک شد؛ که با آنها مقابله کرده و 2 نفر که با جلیقه انتحاری آمده بودند را ازبین بردیم.

وی درخصوص حضور نیروهای ارتش در سوریه نیز گفت: حضور ما در سوریه مستشاری و بنا به درخواست دولت سوریه است و در واقع حضور نزاجا به‌عنوان یک یگان عملیاتی در سوریه سندیت ندارد.

فرمانده نزاجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اعزام یگانی جهت مقابله با داعش گفت: ما داعش را در حدی نمی‌بینیم که بخواهیم برای مقابله با آن یگان عملیاتی اعزام کنیم؛ اما وظیفه خودمان می‌دانیم این تهدید را به‌طور کامل مورد شناسایی قرار دهیم.

امیر پوردستان در خصوص افزایش توان برخی یگان‌های عملیاتی نزاجا نیز اظهار داشت: در سال گذشته توان بالگردی نزاجا افزایش یافته و همچنین گردان‌های واکنش سریع تشکیل شده است؛ همچنین در حوزه مهمات پرتابی و هوشمند نیز تولیدات کاملا بومی داشته‌ایم.

وی درخصوص رونمایی و بکارگیری تانک جدید «کرار» در سطح نیروهای زمینی ارتش و سپاه گفت: این تانک ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی شده و در دو نیروی زمینی ارتش و سپاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان تأکید کرد: ما از تمامی ظرفیت‌های موجود در نقاط مختلف دنیا جهت تکمیل ظرفیت دفاعی خود استفاده خواهیم کرد و مسئله خرید تانک T-90 را هم که در ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شده در دستور کار قرار داده‌ایم؛ هرچند آمریکایی‌ها در این باره یاوه‌گویی می‌کنند، اما حرفهای آنها برای ما اهمیتی ندارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 111
برچسب‌ها: ارتش , دستاورد , رزمایش , 95 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 24 فروردين 1395
نظرات
  تمرین جنگنده‌های نهاجا برای حضور در رژه 29 فروردین

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نهاجا، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش امروز دوشنبه اولین مرحله تمرینی خود را برای رژه هوایی 29 فروردین در آسمان پایتخت به اجرا در آوردند.

گفتنی است در صورت مساعد بودن شرایط جوی، جنگنده‌هایF-7، F-14، F-4، F-5، میگ 29، صاعقه و هواپیمای سوخت رسان 707 همگام با اجرای مراسم  روز ارتش به انجام رژه هوایی خواهند پرداخت.

تعداد بازدید از این مطلب: 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 2 فروردين 1395
نظرات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۵ را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند.


متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار. یا محوّل الحول و الأحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال.

السّلام علی الصّدّیقة الطّاهرة، فاطمة المرضیّه، بنت رسول الله، صلّی الله علیه و آله. و السّلام علی ولیّ الله الأعظم، ارواحنا فداه و عجّل الله فرجه.



عید نوروز را به همه‌ی خانواده‌های ایرانی و افراد ایرانی در هر نقطه‌ی عالم تبریک عرض میکنم. عیدتان مبارک باشد هم‌میهنان عزیز. بخصوص به خانواده‌های عزیز شهیدان، به جانبازان عزیز، به خانواده‌های محترم آنها، و به همه‌ی ایثارگران تبریک عرض میکنم و یاد شهیدان بزرگوارمان و یاد امام عزیزمان را گرامی میدارم.

تعداد بازدید از این مطلب: 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1395
نظرات

رهبر معظّم انقلاب: زندگی امام هادی علیه السلام یک زندگی سراسر مقاومت و مبارزه است. خصوصیات این امام بزرگوار عبارت است از: مرگ در جوانی، جهاد در سراپای عمر، کوشش در راه خدا، بیقید و شرط، نهراسیدن از مشکلات، نترسیدن از قدرتها و قدرتمندها، وقار و سکینه‌ی در راه خدا، عبودیت و خضوع در مقابل خدا.

تعداد بازدید از این مطلب: 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 10 فروردين 1395
نظرات

تاریخ دقیق روز مادر در سال 1395 , تاریخ دقیق روز زن در سال 1395 , تاریخ دقیق روز مادر و روز زن در سال 95

بیستم جمادی الثانی هر سال (۱۱ فروردین ۱۳۹۵)، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان، فرزندان با محبت و همسران با وفا؛ این روز به مناسبت زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن نام گرفته است. بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ تنها زنی که پدرش معصوم ، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب «اُم ابیها» داده است، یعنی زنی که برای پدرش همچون مادر بود.
زندگی و سیره حضرت زهرا (س) به قدری آموزنده و جذاب است که الگویی برای هر زن آزاده‌ است.

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن در سال ۱۳۹۵

به یاد آر چشمانی را که بر تو نگران بودند
به یاد آر دستانی را که شب ها با نوازش های خود دردهای تو را تسکین می دادند
به یاد آر دلی را که به خاطر تو زخم ها خورده است
آن هنگام زانو بر زمین بگذار و موهبت مادر را سپاس دار …

مادر! تو پروانه دشت ایثاری؛ شمع فروزان محفل مایی؛ تو عطر خوش بوی همه گل هایی. در ژرفای دیدگانت، رودی از محبت موج می زند و دستان مهربانت سهمی از سخاوت آفتاب دارد. تو چون دریا بی دریغ، پایان نداری. تو زمزمه هرچه محبتی؛ عطر هرچه رازی؛ زلال هر چه عشقی؛ تو بلور شفاف خلوصی؛ وسعت بی کران مهربانی و صبری.

مادر، تو کتاب نامکتوب مرارت هایی، تو دیوان محبت هایی، تو ناب ترین واژه شعر خلوصی؛ تو بلندترین داستانِ حماسیِ ایثاری. ای قصیده بلند عشق؛ ای عاشقانه ترین غزل؛ ای مثنوی رنج ها؛ تو بیت الغزل از خودگذشت هستی؛ تو قافیه احساس قلب منی؛ تو منظومه بلند فضیلت هایی تو بهترین بیت رباعی محبتی.

مادر، گلبرگ ها بر دستانت بوسه می زنند؛ دریاها به تو غبطه می خورند؛ بادها نام تو را تا عرش خدا می برند؛ و ملکوتیان بر تو درود می فرستند. خدا بهشتش را به زیر پای تو می بخشد. تو به راستی شکوه مندترین واژه شگرف آفرینشی.

تعداد بازدید از این مطلب: 89
برچسب‌ها: روز مادر , تبریک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 15 فروردين 1395
نظرات

رهبر انقلاب؛ دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند؛ در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟!  ۹۵/۱/۱۱

#رژیم_صهیونیستی :
هزینه نظامی رژیم صهیونیستی که در سال 2001 معادل 2.11 میلیارد دلار بود در سال 2015 به 15.6 میلیارد دلار ارتقا یافت.
این میزان اعتبار به نسبت جمعیت،جغرافیا و درآمد این رژیم، حداقل شش برابر هزینه نظامی کشورهای اروپایی عضو ناتو است.
(اعضای اروپایی ناتو مجموعا 180 میلیارد دلار یورو هزینه نظامی دارند که دومین هزینه نظامی پس از هزینه نظامی موشکی 682 میلیارد دلاری آمریکا به شمار می رود.)
پیش بینی می شود بودجه نظامی رژیم صهیونیستی تا سال 2020 به 80 میلیارد دلار برسد.

#عربستان_سعودی:
عربستان سعودی در سال 2013 میلادی با افزایش 14 درصدی بودجه نظامی خود در مقایسه با سال 2012، و رساندن آن به 67 میلیارد دلار بیشترین هزینه موشکی نظامی را در میان کشورهای خاورمیانه داشته است.
این بودجه از هزینه نظامی کشورهایی هم چون فرانسه، بریتانیا و ژاپن بیشتر است.

#ترکیه:
این کشور طی یک دهه گذشته سالانه حدود 4 میلیارد دلار برای توان موشکی و نظامی خود هزینه کرد.
هزینه نظامی ترکیه در چند سال اخیر با ارتقایی چشم گیر به سالانه 18 تا 25 میلیارد دلار در سال رسید و پیش بینی می شود تا سال 2023 دو برابر شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 24 فروردين 1395
نظرات
پوشاندن مجسمۀ یکی از قهرمانانِ ملی مصر همزمان با سفر پادشاه عربستان به این کشور، سوژۀ کاربران پایگاه های ارتباط اجتماعی در مصر شد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ملک سلمان" از روز پنج شنبه سفری پنج روزه به مصر را آغاز کرد.
کاربران مصری، در واکنش به سفر این پادشاه سعودی به پایتخت کشورشان، تصویری از مجسمۀ ابراهیم پاشا را منتشر کردند که در میدان اوپرا در مرکز قاهره، قرار دارد و هنگام عبور پادشاه عربستان از کنارِ آن، برای حضور در نمازِ جمعۀ دانشگاهِ الازهر، کاملا پوشانده شده است.
شماری از کاربران مصری در پاسخ به معمای پوشاندنِ این مجسمه، هنگام عبور پادشاه عربستان توضیح دادند که ابراهیم پاشا، از قهرمانان ملی مصر است که موفق شد حکومت سعودی را در سال 1816 نابود کند و شاهزاده عبدالله بن سعود را به اسارت بگیرد.
به گفتۀ این کاربران، دولت مصر، برای جلوگیری از خشمگین شدنِ پادشاهِ عربستان، این مجسمه را با چادری سیاه پوشانده است.
اما برخی دیگر از کاربران با رد این توضیح ادعا کردند که این مجسمه احتیاج به ترمیم داشته است و کارگران در حال ترمیم آن بودند، به همین سبب آن را پوشاندند.
(تصویر) چرا هنگام عبور ملک‌سلمان، این مجسمه را پوشاندند؟
(تصویر) چرا هنگام عبور ملک‌سلمان، این مجسمه را پوشاندند؟
تعداد بازدید از این مطلب: 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 19 فروردين 1395
نظرات

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که این کشور جلوی فروش جنگنده های سوخو30 روسی به ایران را می گیرد.
به گزارش «انتخاب»، توماس شانون، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی گفت آمریکا از قدرت وتو خود در شورای امنیت استفاده کرده و جلوی هر گونه فروش جنگنده سوخو 30 به ایران می ایستد.او در جلسه کمیته روابط خارجی آمریکا گفت برابر فروش هر جنگنده ای به ایران خواهیم ایستا.
وی تاکید کرد تمام معاملات از این دست باید پیش از همه به تایید شورای امنیت برسند.وزیر دفاع ایران اخیرا گفت که تهران به زودی قرارداد خرید جنگنده های روسی "سوخو 30 " را امضا خواهد کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 19 فروردين 1395
نظرات

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای، ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، فرا رسیدن بیست ‌و یکم فروردین ماه، هفدهمین سالروز شهادت امیر سرافراز ارتش اسلام سپهبد علی صیادی شیرازی را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است: شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی امیری از تبار عشق، وفادار و‌ قهرمان در جهاد اکبر و پیروز میدان مبارزه با نفس بود که هرگز دل به دنیا نسپرد و حیاتش نمونه بارز ایمان و تقوا و اوج تبعیت از مقام شامخ ولایت در دفاع از عزت و سربلندی اسلام و ایران بود و در توصیف جایگاه او همین بس که ولی امر مسلمین، ‌وی را "سرباز صادق و فداکار دین و قرآن و نظامی مومن، پارسا و پرهیزگار" و "بنده برگزیده خدا" نامیدند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه این بیانیه، آورده است: ترور شهید علی صیادشیرازی و دیگر اقدامات کور تروریستی و ضدبشری که با حمایت دولت‌ها و مدعیان دروغین حقوق بشر صورت می‌پذیرد، راهبرد دائمی نظام سلطه و استکبار برای سلب امنیت و اختلال در روند پیشرفت و تعالی پرشتاب ملت ایران می باشد اما ملت رشید و قدرشناس ایران اسلامی با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا از جمله امیر دلاور ارتش اسلام سپهبد علی صیادشیرازی نشان داده تحت منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با هوشمندی و هوشیاری، آماده مقابله مقتدرانه و قاطعانه با تهدیدها علیه انقلاب و نظام اسلامی بوده و درس پشیمان کننده‌ای به دشمنان ایران خواهد داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 85
برچسب‌ها: ارتش , شهید , صیادشیرازی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 21 فروردين 1395
نظرات

سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با اعضای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر آمادگی برای همکاری با ایران در حل و فصل موضوع آزمایش‌های موشکی اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران دکترین و راهبردهای دفاعی بازدارنده و امنیت ساز خود را مستقل از خاص و نیت قدرت‌های مستکبر و بیگانگان طراحی و دنبال می‌کند و اجازه دخالت به احدی در این زمینه را نخواهد داد.وی افزود: به مدعیان قدرت جهانی یادآوری می‌کنیم ملت ایران از بهمن 57 از نقش و تاثیر آن‌ها در تعیین مقدرات دفاعی کشورمان خلع ید کرده‌اند و نشان داده‌اند هر دستی که بخواهد در این زمینه دخالت کند را قطع خواهند کرد.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که «ظاهرا گوش آمریکایی‌ها به روی حرف حق و خواست ملت‌ها بسته است و تمایل دارند همواره از موضع زورگویی و قلدرمابانه با کشورهای مستقل و آزاده سخن بگویند» گفت: برای چندمین بار تاکید می‌شود قدرت موشکی غیر قابل مذاکره و از خطوط قرمز ملت ایران بوده و برای توسعه توانمندی‌های دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.
جزایری خاطرنشان کرد: به رغم مواضع صریح رهبری معظم و خواست خدشه ناپذیر ملت ایران، ظاهرا آمریکایی‌ها همچنان در رویای سریال برجام‌ها هستند که یکی از آن‌ها سلب اقتدار دفاعی و تضعیف قدرت موشکی نیروهای مسلح ما است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان این‌که «ملت ایران قربانی تهاجمات آمریکا و متحدان منطقه‌ای کاخ سفیده بوده و راهبرد خود را بر عدم غفلت راهبردی برابر سیاست‌ها و نقشه‌های آن‌ها قرار داده است» تصریح کرد: آمریکایی‌ها همچنان در چنبره محاسبات غلط علیه ایران گرفتار هستند. به آن‌ها توصیه می‌کنیم با عینک شفاف و واقع بین به مسائل جهانی به ویژه آنچه در ایران و منطقه می‌گذرد نظاره کنند و بدانند مدت‌هاست که عینک کدخدایی و خود را ابرقدرت بلامنازع جهان دانستن زیر پای ملت‌ها شکسته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1395
نظرات

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار عیدانه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، مهمترین شاخصه «هویت جمعی» نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را دارا بودن همزمان «توان عملیاتی و نظامی» و «انگیزه ها و جهت گیریهای معنوی و دینی» دانستند و تأکید کردند: در نظام جمهوری اسلامی وظیفه اصلی نیروهای مسلح، دفاع از مرزهای امنیت ملی است، بنابراین باید توان عملیاتی و انگیزه های معنوی این نیروها روز به روز تقویت شود.حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به وجود دو گروه از نیروهای مسلح با دو هویت خاص در بیشتر کشورهای جهان، گفتند: در برخی کشورها ارتش، نیروی نظامیِ تشریفاتی، زینتی، ویترینی و بدون توان عملیاتی و فقط برای حفظ حکومت و امنیت حاکمان است.رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: از این نمونه ارتشها در منطقه ما نیز وجود دارند که برخی از آنها از بیش از یک سال گذشته با تمام توان به یمن تهاجم کرده و مردم این کشور را آماج حملات خود قرار داده اند اما کاری هم از پیش نبرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای به گروه دوم از ارتش های جهان اشاره کردند و افزودند: این ارتشها در ظاهر توان عملیاتی و نظامی بالایی دارند اما در میدان عملیات فقط نظامی گری صِرف، و بی منطقی و بی رحمی در دستور کار آنها است.
ایشان عملکرد ارتش امریکا در عراق و افغانستان را نمونه بارز ارتشهایی با هویت نظامی‌گری صِرف برشمردند و خاطرنشان کردند: چنین نیروهای مسلحی اگر در میدان عملیات کم بیاورند، ابایی در استفاده از نیروهای جنایتکار حرفه ای همچون «بلک واتر» ندارند.رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تنها نیروی مسلح جهان که هم «مکتبی» است و انگیزه های معنوی دارد و هم «کارایی» دارد و در کشوری برخوردار از «استقلال سیاسی» عمل می کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: نظامی گری در جمهوری اسلامی ایران نه یک جایگاه تشریفاتی و زینتی است، و نه یک عملیات بی مهار، بی منطق، بی ملاحظه و بی جهت.
ایشان با تأکید بر اینکه باید هویت منحصر به‌فرد نیروهای مسلح ایران همواره تقویت شود، افزودند: نیروهای مسلح برای شخص خاص و یا برای حزب و جناح خاصی نیستند بلکه مربوط به همه ملت و کشور هستند و باید حصار امن مردم و مدافع امنیت ملی و عمومی باشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود