آمار مطالب

کل مطالب : 870
کل نظرات : 52

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 25
باردید دیروز : 7
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 32
بازدید سال : 226
بازدید کلی : 8934

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آرامش بهاری و آدرس aramesh_bahari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 30 مرداد 1395
نظرات

 


 
بازدید امیر اسماعیلی از سایت‌های پدافندی جزایر کیش و ابوموسی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) سایت‌های راداری خلیج فارس، گنو، فرماندهی اطلاعات و شناسایی الکترونیک(فاشا)، گردان اس200 و جزایر ابوموسی و سیری را مورد ارزیابی قرار داد.

همچنین در این بازدید توان عملیاتی گروه‌های پدافند هوایی کیش، بندر لنگه و سایت قشم، توسط معاونت‌های تخصصی قرارگاه پدافند هوایی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

امیر اسماعیلی در این سفر با خانواده شهید عبدالحمید سالاری از شهدای مدافع حرم شهر بندر عباس نیز دیدار کرد و ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده این شهید بزرگوار گفت: حضور در کنار خانواده شهدا و عرض ادب خدمت آنها فقط به جهت این است که دلهای ما جلا پیدا کند و اعلام کنیم که ماهم ادامه دهنده راه این شهیدان والامقام خواهیم بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 31 مرداد 1395
نظرات
سردار دهقان خبر داد؛ 31 مرداد 1395 ساعت 16:35

قادریم 20 فروند بالگرد در سال بسازیم/ تحویل نخستین محموله از اژدرها به ارتش در سال‌جاری


وزیر دفاع گفت: در ساخت بالگردها مشکل ما موتور بود که ان شاءالله با تولید موتور توربوجت، این مشکل را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و قادریم تا تیراژ 20 فروند بالگرد را در سال بسازیم.
قادریم 20 فروند بالگرد در سال بسازیم/ تحویل نخستین محموله از اژدرها به ارتش در سال‌جاری

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در مراسم رونمایی از موتور ملی توربوجت هواپیما به ارتقای توانمندی عملیاتی مجموعه شناورها اشاره کرد و افزود:‌ ما گام‌های‌مان را فشرده برداشتیم به طوری که تا 200 کیلومتر را امروز در موشک‌های کروز  ضدسطحی در اختیار داریم.

وی گفت: در زیرسحطی و اژدرها گام های خوبی برداشتیم، امسال نخستین مجموعه اژدرها را تحویل نیروهای ارتش خواهیم داد و مجموعه شناورهای که داریم توانمندی عملیاتی‌شان را ارتقاء می‌دهیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: در بحث تقویت و تولید شناورها، شناورهای تندرو را متناسب با نیاز تولید کردیم و امسال شناوری را بهره‌ برداری کردیم که سرعت بالای 60 نات را دارد که تقریبا سرعت بی‌نظیری است و ظرفیت مانور بالا و قابلیت ماندگاری زیادی را دارد که آن را موشک پایه کردیم و ان‌شاءالله امسال این را در اختیار نیروی دریایی سپاه قرار خواهیم داد.

سردار دهقان اضافه کرد: در بحث صنایع الکترونیکی نیز ما رادارها را در همه ارتفاع‌ها و برج‌ها به صورت داخلی تولید می‌کنیم و اکنون برای استفاده در اختیار نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی قرار داده‌ایم و استفاده می‌شود.

وی ادامه داد:‌ همه آنچه را که نیاز راداری کشور است، امروز در بخش‌های نظامی و غیرنظامی تولید می‌کنیم.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: امروز قادریم همه نیازهای وزارت راه و شهرسازی در بحث مخابرات، ‌ارتباطات و رادارها را تولید کنیم و با تضمین ایمنی و توانمندی قابل مقایسه با منابع بیرونی در اختیار شان قرار دهیم.

سردار دهقان همچنین گفت: در حوزه صنعت هوایی ما قادریم همه ناوگان نظامی‌مان را پشتیبانی و آنها را تعمیر و بازسازی کنیم و با وجود اینکه دست ما از مدارج و دسته بندی‌های تعمیراتی که هر روز به روز می‌شود، کوتاه بود اما تلاش کردیم آنها را از مراجع مختلف در اختیار بگیریم و با توانمندی نیروی انسانی خودمان آنها را عملیاتی کنیم.

وی افزود: امسال ما هواپیماهای آموزشی کوثر 88 را به پرواز در خواهیم آورد و این موفقیت بزرگی است.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما در هواپیما تنها گلوگاهی که داریم بحث موتور است، اظهار داشت: ‌ما به عرصه تولید موتور در صنعت هوایی ورود کردیم و با هماهنگی و همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمرکز خود را به سمت موتور توربوجت سنگین بردیم.

سردار دهقان ادامه داد: در صنعت هوایی قادریم تعمیرات همه ناوگان غیر نظامی کشور را تا رده C و D انجام دهیم و اکنون این ظرفیت به‌وجود آمده است.

وی گفت: خواهش ما این است که این ظرفیت‌ها را مورد حمایت بیشتری قرار بدهید، ما قادریم همه بالگردهای مورد نیاز نظامی و غیرنظامی را طراحی و تولید کنیم؛ مشکل ما موتور بود که ان شاءالله با این تولید و رونمایی موتور، این مشکل را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و قادریم تا تیراژ 20 فروند بالگرد را در سال بسازیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه در وزارت دفاع ظرفیت فوق العاده‌ای داریم، تصریح کرد: در آغاز دولت یازدهم ظرفیت تولید سلاح های سبک به عنوان کلاشنیکف، 24هزار قبضه در سال بود، اما اکنون به 500 هزار قبضه در سال ارتقا یافته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 37
برچسب‌ها: وزیردفاع , ارتش , بالگرد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1395
نظرات

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه صهیونیستی معاریو در مطلبی با اشاره به جنگ 33 روزه سال 2006، نوشت: با گذشت 10 سال از جنگ دوم لبنان، طرفین امروز دریافته‌اند که نبرد آتی نزدیک است. با وجود اینکه حزب‌الله در سوریه می‌جنگد، اما همچنان اسرائیل هدف اصلی آن است.

در این گزارش آمده است: هنگامی که فرماندهان اسرائیلی درباره جنگ آتی با حزب‌الله سخن می‌گویند، معمولا از عباراتی استفاده می‌کنند که با تاکتیک‌های معمول نظامی تطابق ندارد و معتقدند وقوع جنگی سخت نزدیک است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات

ترشی و شورهای خانگی سالم هم می توانند در صورت مصرف به اندازه برای سلامت بدن مفید باشند و از بروز بسیاری از بیماری های مزمن و مرگبار جلوگیری به عمل آورند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات

 

S300 تا پایان سال 95 به صورت کامل تحویل ایران می‌شودمحمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در گفت وگو با خبرنگارمجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره آخرین وضعیت قرارداد سامانه دفاعی اس 300 میان ایران و روسیه، گفت: خوشبختانه شاهد این هستیم که دولت روسیه به تعهدات خود در اجرای قرارداد تحویل سامانه اس300 به خوبی عمل کرده است.

وی افزود:  براساس اطلاعات کسب شده، این سامانه به صورت کامل تا پایان سال 95 به ایران تحویل داده می‌شود. 
 
عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قطعا اجرای کامل و درست قرارداد تحویل سامانه اس 300، به گسترش روابط و تعاملات ایران و روسیه در تمام جهات و موضوعات کمک شایانی می کند، تاکید کرد: این درحالی است که ما امروز شاهد سطح روابط استراتژیک دو کشور هستیم.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 59
برچسب‌ها: روسیه , ایران , اس 300 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: امروز فضای مجازی علاوه بر مزایایی که دارد می‌تواند خطرناک هم باشد و شما می‌بینید که شایعه در این فضا چقدر سریع گسترش پیدا می‌کند بنابراین باید جایگزین مناسب برای شبکه‌های مجازی ایجاد کنیم و این تنها وظیفه دولت یا دیگر ارگان‌ها نیست و ما در مجموعه نظامی خودمان هم باید تلاش کنیم و عزیزان روحانی می‌توانند در این بخش به ما کمک زیادی کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به شیطنت‌های دشمنان در ایجاد تفرقه بین نیروهای مسلح گفت: همه ارتشی‌ها و سپاهی‌ها بسیجی هستند و تنها جایی که با هم رقابت می‌کنند تولید امنیت بیشتر برای کشور است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 623
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
نظرات
  دومین محموله از سامانه موشکی اس ۳۰۰ وارد ایران شد؟

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی که در نشست سه جانبه سران روسیه، ایران و آذربایجان در باکو حضور داشته است، روز گذشته از تحویل نیمی از مجتمع‌های مورد نظر سامانه اس 300 به ایران خبر داده است.

ایران در اوایل سال جاری اولین محموله از سامانه موشکی اس 300 را تحویل گرفته بود و پس از تحویل و رونمایی رسمی از برخی اجزاء این سامانه، روس‌ها اعلام کردند که تا پایان سال جاری میلادی، مراحل تحویل این سامانه به ایران، به اتمام می‌رسد.

آنچه که مسلم است، این سامانه طبق اعلام روس‌ها در قالب یک جدول زمانبدی شده به ایران تحویل داده خواهد شد، چیزی که رئیس سازمان فدرال همکاری فناوری نظامی روسیه نیز آن را رسما اعلام کرده و خبر داده بود که بخش دوم از سامانه موشکی اس 300 به‌زودی به ایران تحویل داده خواهد شد.

الکساندر فامین، رئیس سازمان فدرال همکاری فن آوری نظامی روسیه در این باره گفته بود: ما بخش اول را فرستاده‌ایم، این مجموعه کاملی است و ما در نظر داریم که بخش دوم را ارسال کنیم. شرکای ما نیز باید پرداخت لازم را انجام دهند. از جانب روسیه عملا همه چیز برای بارگیری لازم است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این انتقال اموال با شرکای ما انجام شود. همینکه پرداخت مالی صورت گیرد کالا ارسال خواهد شد.

حالا با گذشت نزدیک به 5 ماه از تحویل اولین محموله از سامانه موشکی اس 300 به ایران، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه سخنان معاون نخست وزیر این کشور را در حاشیه اجلاس سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان را منتشر کرده که وی گفته است: تاکنون "نیمی از اس 300های مورد نظر" به ایران تحویل داده شده و در اختیار طرف ایرانی قرار گرفته است.

"نیمی از اس300های موردنظر" که مورد اشاره معاون نخست وزیر روسیه بوده یعنی اجرای نیمی از قرارداد که شامل "2 گردان اس 300" می‌شود. طبق اعلام سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران، قرارداد خرید و تحویل اس 300 از روسیه، "شامل 4 گردان اس 300 است". این به معنای آن است که ایران براساس استاندارد قراردادهای خرید اس 300 سری پی ام یو، 4 گردان از این سامانه را تحویل خواهد گرفت که هر گردان از 4 آتشبار تشکیل می‌شود که هر آتشبار نیز شامل 4 پرتابگر موشک، رادارهای جانبی، خودروهای فرماندهی و پشتیبانی است.

پیشتر، ایران برخی بخش‌های سامانه موشکی اس 300 را در مراسم رژه نیروهای مسلح در 29 فروردین ماه سال جاری به نمایش گذاشته بود. این تجهیزات، شامل رادار 64N6E یا همان رادار مشهور Big Bird، پست فرماندهی UNIVERSAL متعلق به سامانه اس 400، رله ارتباطی اس 350، کِشنده‌های سامانه موشکی و لانچرهای این سامانه بود.

در هفته گذشته نیز اعلام شد که اولین محموله از موشک‌های اس 300 وارد کشور شده و مدل موشک‌ها نشان می‌دهد که ایران سامانه موشکی S300-PMU2 را خریداری کرده است.

ورود موشک‌های اس 300 به ایران پس از ورود تمام ادوات و تجهیزات جانبی، به معنای آن است که سامانه موشکی اس 300 در ایران پس از استقرار، قابلیت شکار اهداف را دارد و این یعنی استقرار عملیاتی

ایران حالا در حال انجام مراحل استقرار این سامانه در کشور است و آنطور که سردار دهقان در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرده، بخشی از این سامانه در داخل کشور استقرار عملیاتی یافته است. (لینک)

امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش هم اعلام کرده که، سامانه موشکی اس 300 تا پایان سال جاری در ایران عملیاتی خواهد شد و این به معنای آن است که ایران نیز اظهارات روس‌ها مبنی بر تحویل کامل اس 300 تا پایان سال جاری را تایید می‌کند.

اعلام آمادگی چند هفته پیش روس‌ها برای ارسال دومین محموله از اس 300‌ها به ایران و سخنان روزگذشته معاون نخست وزیر روسیه مبنی بر اینکه نیمی از اس300ها به ایران تحویل داده شده است، این احتمال را قوت می‌بخشد که ایران دومین محموله از سامانه موشکی اس 300 را تحویل گرفته است، چیزی که احتمالا شامل دومین گردان از این سامانه می‌شود.

تصاویر برخی ادوات مربوط به سامانه موشکی اس 300 که وارد کشور شده‌اند را در ذیل ببینید:
 

رادار پرنده بزرگ (Big Bird) در ایران
 

سامانه UNIVERSAL


رله ارتباطی اس 350
 

پست فرماندهی

 
خودرو کِشنده
 

پرتابگر موشک

منبع: تسنیم

تعداد بازدید از این مطلب: 60
برچسب‌ها: اس 300 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
نظرات
  هنر هفتم نیز باید مدافع حرم باشد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،جعفر دهقان گفت: این روزها در سراسر کشور  عکس جوانانی را می‌بینیم که در هشت سال دفاع مقدس جان خود را فدای امنیت ایران اسلامی کرده‌اند. همانگونه که شهدای بسیاری دادیم تا در آرامش باشیم باید قدردان رشادت‌های مدافعان حرم نیز باشیم.

این بازیگر سینماو تلویزیون یادآور شد: سینما موظف است به شهدا و مدافعان حرم به صورت ویژه بپردازد تا مردم بدانند آنان چگونه برای امنیت حرم اهل بیت(ع) جانفشانی می کنند.

 بازیگر فیلم سینمایی «هراس» گفت: اگر در پرداختن به مدافعان حرم کم کار باشیم، اجازه داده‌ایم تا دشمن با کارهای کینه ورزانه خود تصویری که از این بزرگان در ذهن مردم وجود دارد، خراب کنند، اتفاقی که تا چند ماه پیش در حال رخ دادن بود، اما خوشبختانه با فعالیت‌های فرهنگی انجام شده، مردم تا حدودی به حقایق پی بردند، ولی  هنوز جا برای کار بسیار است.

جعفر دهقان گفت: اگر سینمای جنگ این روزها رونق گذشته را ندارد به این دلیل نیست که مردم این دست تولیدات را دوست ندارند، بلکه به دلیل محدودیت‌هایی که در بحث سخت افزار وجود دارد، چنین اتفاقی رقم خورده است. بنابراین پرداختن به موضوعاتی چون مدافعان حرم، نیازمند سرمایه گذاری است تا کارهای خوبی تولید شود، چون اگر بخواهیم با کارهای ارزان قیمت در این حوزه فعالیت کنیم به موضوع مورد نظر اجحاف کرده‌ایم.

بازیگر فیلم های دفاع مقدس در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: همه کسانی که در ایران اسلامی زندگی می‌کنند به انقلاب و کشور خود علاقه دارند و یکی از این اقشار، هنرمندان هستند، لذا نباید به بهانه‌های مختلف این قشر را با انگ‌های نامناسب از دور خارج کنیم، البته در میان هنرمندان ممکن است بد‌اخلاقی‌هایی باشد، همانگونه که چنین اتفاق‌هایی در اقشار جامعه می‌تواند رخ دهد، اما وظیفه دلسوزان امربه معروف تذکر مهربانانه و دعوت به خیر است تا خوبان این عرصه آسیب نبینند.

تعداد بازدید از این مطلب: 45
برچسب‌ها: مدافعان حرم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 7 مرداد 1395
نظرات
  عباسی بابت سخنان نسنجیده خود از ارتش عذرخواهی کند

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، اظهارات چندی پیش حسن عباسی راجع به ارتش جمهوری اسلامی در فضای مجازی و برخی رسانه ها انعکاس گسترده ای یافت.
 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز پنجشنبه در جریان دیدار با جانبازان قطع نخاعی دفاع مقدس در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) مشهد افزود: مدیریت حقوقی نیروی زمینی دادخواستی علیه حسن عباسی تهیه کرده و بزودی وی توسط دادگاه احضار خواهد شد تا پاسخگوی اظهارات خود باشد.
 

وی ادامه داد: گفته های ایشان سخنان نسنجیده ای است که بدون شناخت و آگاهی از شرح وظایف سازمان ها و نیروها بیان شده است.

پوردستان اظهار کرد: مجموعه نیروی زمینی در خصوص پاسداری از مرزها، نیروهای انسانی را با چینش منظمی در لایه های مختلف در سرحدات مستقر کرده است.

او افزود: برای ایجاد امنیت بیشتر سامانه های به روز تصویری و نیز پهبادها به کار گرفته شده اند که با این وسیله تهدیدها در عمق خاک مقابل شناسایی شده و متناسب با تهدید، ظرفیت های دفاعی لازم در داخل ایجاد می شود و این امر باعث شده است مرزهای جمهوری اسلامی از امن ترین مرزهای منطقه باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 95 چهار رزمایش بزرگ و 20 رزمایش تخصصی برنامه ریزی شده بود که تا کنون یک رزمایش عمده و چهار رزمایش تخصصی عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: سه رزمایش دیگر نیز تا انتهای سال در مناطق جنوب شرق، جنوب غرب و مرکز کشور برگزار می شود و رزمایش های تخصصی نیز در مناطق مختلف اجرا خواهد شد.

امیر پوردستان گفت: هدف از دیدار با جانبازان انتقال پیام مقاومت و ایستادگی این عزیزان به تمام سربازان نیروی زمینی و ارتش جمهوری اسلامی و به خصوص نسل سوم و چهارم انقلاب است.

او افزود: پیام جانبازان این است که همچنان گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند تا از اسلام و قرآن در هر نقطه جغرافیایی که مصلحت و اذن رهبری باشد، دفاع کرده و درس ایثار و فداکاری بدهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: ارتباط مناسبی با بنیاد شهید در خصوص تسهیلات، حقوق و مزایای جانبازان صورت گرفت و همچنین برنامه های مختلفی از جمله سفرهای زیارتی و تفریحی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران 46 هزار شهید و 126 هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است

تعداد بازدید از این مطلب: 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 8 مرداد 1395
نظرات
   
رزمایش «عملیات ویژه» تکاوران دریایی در حوزه پدافند ساحلی برگزار می‌شود

امیر دریادار دوم حمزه علی کاویانی فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتیدفاع پرس، از برگزاری رزمایش عملیات ویژه تکاوران این نیرو در 6 ماهه دوم سال خبر داد.

وی با اشاره به تمرینات مستمر و مداوم تکاوران این نیرو در راستای ارتقای توان دفاعی اظهار داشت: در این رزمایش تکاوران نیروی دریایی تمرینات تاکتیکی مرتبط با عملیات ویژه دریایی ازجمله پدافند در ساحل را به نمایش خواهند گذاشت.

امیر کاویانی با بیان اینکه لازمه کار تیپ تفنگداران دریایی اجرای عملیات‌های ترکیبی در دفاع از ساحل و عمق آب‌های آزاد است، افزود: از این رو تصرف واحدهای شناور از هوا و سطح، اجرای انواع تیراندازی‌ها و مقابله با تعرضات دشمن فرضی و همچنین اجرای تاکتیک دفاع در عمق آب‌های آزاد از دیگر برنامه‌های اجرایی این رزمایش است.

وی با اشاره به اینکه تکاوران نداجا امروز در مرز آمادگی کامل قرار دارند و پیش از این نیز رزمایش تخصصی خود در شش ماهه نخست سال را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند و در واقع توان مقابله با هرگونه تهدید را دارند، افزود: اوج آمادگی و توانمندی این تفنگداران نداجا در رزمایش بزرگ ولایت 95 به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده تفنگداران نداجا با بیان اینکه آموزش‌ها و رزمایش‌های ما باید متناسب با ماموریت‌های ابلاغی باشد، افزود حضور در آب‌های آزاد و مقابله با تهدیدهای مختلف و حفظ منافع جمهوری اسلامی در عمق آب‌ها بیانگر اقتدار و عملکرد مناسب نداجا در عرصه آب‌های آزاد و بین‌المللی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 8 مرداد 1395
نظرات
   
رزمایش «عملیات ویژه» تکاوران دریایی در حوزه پدافند ساحلی برگزار می‌شود

امیر دریادار دوم حمزه علی کاویانی فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتیدفاع پرس، از برگزاری رزمایش عملیات ویژه تکاوران این نیرو در 6 ماهه دوم سال خبر داد.

وی با اشاره به تمرینات مستمر و مداوم تکاوران این نیرو در راستای ارتقای توان دفاعی اظهار داشت: در این رزمایش تکاوران نیروی دریایی تمرینات تاکتیکی مرتبط با عملیات ویژه دریایی ازجمله پدافند در ساحل را به نمایش خواهند گذاشت.

امیر کاویانی با بیان اینکه لازمه کار تیپ تفنگداران دریایی اجرای عملیات‌های ترکیبی در دفاع از ساحل و عمق آب‌های آزاد است، افزود: از این رو تصرف واحدهای شناور از هوا و سطح، اجرای انواع تیراندازی‌ها و مقابله با تعرضات دشمن فرضی و همچنین اجرای تاکتیک دفاع در عمق آب‌های آزاد از دیگر برنامه‌های اجرایی این رزمایش است.

وی با اشاره به اینکه تکاوران نداجا امروز در مرز آمادگی کامل قرار دارند و پیش از این نیز رزمایش تخصصی خود در شش ماهه نخست سال را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند و در واقع توان مقابله با هرگونه تهدید را دارند، افزود: اوج آمادگی و توانمندی این تفنگداران نداجا در رزمایش بزرگ ولایت 95 به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده تفنگداران نداجا با بیان اینکه آموزش‌ها و رزمایش‌های ما باید متناسب با ماموریت‌های ابلاغی باشد، افزود حضور در آب‌های آزاد و مقابله با تهدیدهای مختلف و حفظ منافع جمهوری اسلامی در عمق آب‌ها بیانگر اقتدار و عملکرد مناسب نداجا در عرصه آب‌های آزاد و بین‌المللی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1395
نظرات
  استاد خلبان شهید شیرودی آسمانی شد + عکس

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، استاد خلبان «رضوان قر‌‌ه‌داغی» از قدیمی‌ترین خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 8 مردادماه بر اثر جراحات به‌جا مانده از دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

وی اولین خلبان ایرانی بود که بعد از خلبانان امریکایی موفق به دریافت گواهی‌نامه بالگرد کبرا (بل 209) در پیش از انقلاب شده بود و علاوه بر آن گواهینامه بالگردهای جت‌رنجر (بل 206)، UH-1 (بل 205) و توفورتین (بل 214) را نیز داشت.

خلبان قره داغی ازجمله اساتید شهید خلبان علی اکبر شیرودی بود که در سال‌های دفاع مقدس با شرکت در عملیات‌های متعدد از ناحیه چشم، گوش و سر مجموعا مورد اصابت 17 ترکش قرار گرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 91
برچسب‌ها: خلبان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1395
نظرات
  بازدید دریادار خادم بیغم از پایگاه دریایی خرمشهر

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در پایگاه دریایی خرمشهر ضمن بازدید از این پایگاه در جریان روند اجرایی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته در خصوص طرح امام رضا (علیه‌السلام) قرار گرفت.

امیر بیغم در این بازدید گفت: هدف بازرسی از کارگروه‌های طرح امام رضا(ع) شناسایی پیشرفت‌ها، نواقص، و نقاط ضعف و قوت‌ است.

وی همچنین موضوع بهداشت را یکی از مهم‌ترین مطالبات نیروی دریایی خواند و افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های بهداشتی، روانی و باورهای دینی در تمامی مناطق نداجا داشته‌ایم.

وی در پایان افزود: از تلاش تمامی کارکنان پایور و وظیفه پایگاه دریایی خرمشهر تشکر می‌کنم و امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت نیروی دریایی ارتش در تمامی زمینه‌ها باشیم؛ چراکه پیشرفت نیروی دریایی به منزله اقتدار و امنیت مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران است.

طرح امام رضا(ع) طرحی بهداشتی است که در سطح نیروهای مسلح در حال اجراست.

تعداد بازدید از این مطلب: 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 11 مرداد 1395
نظرات

 

  تضعیف نیروهای مسلح به معنای بازی کردن در زمین دشمن است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش جنگ ترکیبی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات نسنجیده برخی افراد در رابطه با نیروهای مسلح اظهار داشت: هر کسی در هر مقامی و در هر جایگاهی اگر حرفی بزند که منجر به تضعیف و ایجاد تفرقه بین نیروهای مسلح شود، یقین بدانید که در زمین دشمن بازی می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 58
برچسب‌ها: امیرموسوی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 11 مرداد 1395
نظرات
   
حسن عباسی از ارتش عذرخواهی کرد

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، حسن عباسی طی نامه ای سرگشاده خطاب به امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، نسبت به حواشی بوجود آمده پس از انتشار بخشی از اظهارات خود توضیحاتی داد.

متن نامه عباسی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرلشکر سید عطاءالله صالحی
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
با تقدیم احترام

مستحضرید که تقطیعی یک دقیقه‌ای از یک جلسه از سلسله جلسات دروس تخصصی دانش دکترینولوژی در دانشگاه تهران منتشر گردیده که شنیده‌ام موجب رنجش دوستان من در ارتش جمهوری اسلامی شده است. مایل بودم در روزهای قبل مصدع اوقات شوم و مراتب عذرخواهی قلبی خود را به جای آورم تا جناب‌عالی به جامعه ارتش انقلابی اسلام تقدیم بفرمایید، اما در تماسی که با استاد ارجمندم امیر دریادار کوچکی داشتم، ترجیح بر این شد تا پس از رفتن من به دادسرای نظامی باشد که شائبۀ تأثیر بر دادگاه پیش نیاید؛ از این‌رو پس از حضور در دادسرای نظامی، امروز فرصتی حاصل شد که با تأخیر چند روزه، مراتب عذرخواهی خود را به جناب‌عالی به عنوان فرماندۀ برادران غیور ارتشی تقدیم نمایم. اما برای شفافیت موضوع، چند نکته را به استحضار جناب‌عالی می‌رسانم:

1ـ تقطیع مطالب علمی، فلسفی، روایی، و قرآنی در تاریخ همواره به عنوان یک اقدام رذیلانه مطرح بوده است؛ مانند آن‌که مشرکی، آیۀ قرآن را تقطیع می‌کرد که «لاتقربوا الصلوه» و نتیجه می‌گرفت که به نماز نزدیک نشوید؛ حال آن‌که این آیه قبل و بعد دارد و فهم و استنباط از آن، نیازمند در نظر داشتن همۀ آیه است.

2ـ به تبع، تقطیع «یک دقیقه‌ای» از جلسۀ 230 دورۀ طرح‌ریزی استراتژیک در افق 1414 در دانشگاه تهران، به تاریخ 1389/04/3 موسوم به کلبه کرامت نیز مصداق همان رفتار است. دورۀ طرح‌ریزی استراتژیک در افق 1414، مبتنی بر کلیات دانش دکترینولوژی است که در تنها کرسی نظریه‌پردازی مستمر علوم انسانی در سطح تهران است که از 1385 تاکنون در یک بازۀ زمانی ده ساله استمرار داشته و به توفیق الهی، اکنون به جلسۀ 650 رسیده است.

الف‌ـ مباحث علوم اقتدارآفرین که در این سلسله جلسات مطرح شده‌اند، طیف وسیعی از موضوعات را در بر دارد که نه تنها شامل مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فلسفی، جامعه‌شناسی، ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک، و ژئوکالچر است، که حوزه‌های روان‌شناسی، کلام، ارتباطات، هنر، منطق، حقوق اساسی، تاریخ، امنیت، و علوم قرآنی را در بر می‌گیرد. اندیشه‌جویان این کلاس‌ها تاکنون 284 پایان‌نامۀ دکتری و کارشناسی ارشد را در موضوعات مذکور دفاع کرده‌اند.

ب‌ـ تعدادی از افسران جوان ارتش نیز در جمع دانشجویان این دوره‌ها هستند که موفق به اخذ گواهی فارغ‌التحصیلی شده‌اند. هم‌چنین تعدادی از فرماندهان ارتش، سپاه، و نیروی انتظامی نیز به صورت غیرحضوری از این مباحث استفاده می‌کنند که امیر سرافراز ارتش اسلام سرتیپ پوردستان از آن جمله هستند که همواره در طول سالیان ـ از 1389 به این سو ـ پیگیر دریافت فیلم کلاس‌ها بوده و از طریق دفترشان، کتباً ما را مورد محبت و لطف خود قرار داده‌اند.

ج‌ـ در طول جلسات متعدد از 650 جلسۀ برگزارشده در این دوره، به دفعات به ابعاد گوناگون نقش استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب قدرت ملی پرداخته شده است؛ برای نمونه در جلسۀ 205 که در 1388/12/06 در دانشگاه تهران برگزار شد، با توجه به عملیاتی شدن پروژۀ ساخت ناو جماران، به طور مبسوط به موضوع ضرورت اجرایی شدن قابلیت استراتژیک نیروی دریایی ارتش در قالب نیروی دریایی راهبردی پرداخته شد. البته ـ و احتمالاً ـ مستحضرید که ایدۀ نیروی دریایی استراتژیک، در جلسات دکترین مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه در 1374 مطرح شد. آن جلسات که در دفتر فرماندهی وقت نیروی دریایی برگزار می‌گردید توسط خود آقای شمخانی مدیریت می‌شد، و برادرانی چون سردار فدوی، یا بزرگانی هم‌چون دریادار شهید رودکی و مرحوم تیمسار دانه‌کار در مباحث درگیر بودند. ماحصل آن مباحث را در سال 1375 در قالب ‹دکترین دست دراز› نگاشتم که نخستین متن استراتژیک نیروی دریایی شد و اکنون پس از بیست سال به‌مرور، اهداف پیدایش نیروی دریایی استراتژیک بیش‌ازپیش نمایان می‌شود.

د‌ـ در سخن از دورۀ خدمت در نیروی دریایی، خالی از لطف نیست که از مأموریت‌های بازرسی مشترک در سطح نیروهای مسلح نیز یاد کنم که اوج هم‌دلی ارتش و سپاه بود؛ چه در بازرسی‌های عملیاتی که همراه با تیمسار یگانه‌فر به نمایندگی از ارتش و سپاه می‌رفتیم و از ایشان بسیار آموختم، و چه در بازرسی‌های اعزامی از ستاد کل نیروهای مسلح در بازۀ 1370 تا 1375 تحت فرمان شهید صیاد شیرازی که در گروه عملیات زیر نظر تیمسار شاهین‌راد توفیق خدمت داشتم و در کنار تیمسار پیرایش که ارشد تفنگداران دریایی ارتش بود بازرسی از نیروهای تکاور و تفنگدار ارتش و سپاه را بر عهده داشتیم. در ماجرای تشویق جناب آقای حبیب سیاری  در جریان بازرسی سراسری سال 75-1374، پس از بازدید از جزیرۀ ابوموسی، و ارزیابی از تیپ تفنگداران و تکاوران دریاییِ تحت امر ایشان، همان شب در ناو خارک در جلسۀ نهایی بازرسی، با توجه به حسن فعالیت ناخدا سیاری، به اتفاق تیمسار پیرایش، درخواست تشویقی در سطح ارتقاء وی را با ارزیابی کیفی مثبت از مدیریت ایشان تقدیم کردیم که مورد تأیید شهید صیاد واقع شد.

3 ـ تقطیع یک قطعۀ یک دقیقه‌ای از جلسۀ 230 دورۀ کلبۀ کرامت از سوی جریان ضدانقلاب، اجرا و ابتدا در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی مربوط به عناصر سلطنت‌طلب باستان‌گرا نشر یافت و سپس در سایر صفحات ضدانقلابیون  و همچنین فتنه‌گران بازنشر داشت.

4‌ ـ در مجموع 91% از این فضاسازی، در شبکه‌های اجتماعی از سوی ضدانقلاب خارج‌نشین و لیبرال‌های وطنی و عناصر فتنۀ سبز، و 9% آن از سوی رسانه‌های رسمی انعکاس داشته است. عصر امروز 1395/05/11 مقرر است که در جلسه‌ای در سازمان حفاظت اطلاعات، مستندات این فضاسازی ضدانقلابیون و لیبرال‌ها در فضای سایبر تحویل شود که حاوی نکات حیرت‌انگیزی از ترفندهای فتنه‌گران است؛ البته مجلد مستندات به محضر جناب‌عالی تقدیم خواهد شد.

5 ـ نکتۀ مهم این است که تلاش لیبرال‌ها و ضدانقلاب از این فضاسازی عمدتاً برای منحرف کردن اذهان عمومی از اهم مسائلی مانند اقامۀ قسط به‌ویژه در حوزۀ فیش‌های نجومی، رکود فراگیر اقتصادی، خیانت آمریکا در پسابرجام، مذاکرات شهریور 1365 پاریس، انتشار ابعاد محرمانۀ مذاکرات اتمی در رسانه‌های غربی، ناامنی‌ها و تروریسم منطقه‌ای، رجز‌خوانی عربستان برای ایران، و عدم پیگیری جنبش مردمی مقاومت اقتصادی در کشور بوده است.

از این رو، جناب‌عالی و جامعۀ معظم ارتش جمهوری اسلامی، مطمئن باشید که پاسخ ما در حوزۀ جنگ نرم و جهاد کبیر، علیه پاشنه‌های آشیل لیبرال‌های فتنه‌گر، سهمگین‌تر از پیش خواهد بود، چراکه فرمود «و قاتلواهم حتی لاتکون فتنه» ان‌شاءالله.

حسن عباسی
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال

تعداد بازدید از این مطلب: 60
برچسب‌ها: حسن عباسی , عذرخواهی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 11 مرداد 1395
نظرات
   
رونمایی از پهپاد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه همایش جنگ ترکیبی که صبح امروز در دانشگاه جنگ ارتش برگزار شد، از نمایشگاه دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا بازدید کرد.

در این نمایشگاه آخرین تجهیزات دفاعی نزاجا چون پهپاد اخلال‌گر با قابلیت ایجاد فرکانس و پارازیت در سامانه‌های ارتباطی دشمن، پهپاد تصویربردار و سامانه تخریب لیزر با قابلیت ایجاد اختلال در تصویربرداری پهپادهای دشمن، و گلوله‌های اعلامیه‌ریز 155 میلی‌متری و 122 میلی‌متری به نمایش گذاشته شده است.

امیر پوردستان همچنین از غرفه تجهیزات نیروی ویژه ناجا (نوپو) بازدید کرد.

ربات دست‌پرتاب، دوربین حرارتی قابل نصب روی سلاح، دوربین حرارتی تک‌چشمی فاطر 22، لیزر نامرئی نقطه قرمز، مسلسل و کُلت پینت‌بال، سلاح تک‌تیرانداز، سلاح وینچستر و سلاح نارنجک‌انداز ازجمله محصولات به نمایش در آمده در غرفه ناجا هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 12 مرداد 1395
نظرات
  نجات هفت ملوان ایرانی توسط ناوگروه نداجا در اقیانوس هند + عکس

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر گفت: ناوگروه‌های اعزامی نداجا علاوه بر حمایت و اسکورت کشتی‌های نفتکش و تجاری کشورمان، وظیفه کنترل شناورهای عبوری در آبراه‌ها را نیز بر عهده دارند.

وی افزود: در همین راستا ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش روز گذشته پس از مواجهه با یک فروند لنج صیادی کشورمان با هفت ملوان که در اقیانوس هند بیش از دو هفته سرگردان بودند، آن‌ها را نجات داد.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به وارد آمدن آسیب جدی به سیستم رانش لنج، تا زمانی که صاحب آن نسبت به اعزام شناور جدید اقدام کند، به منظور جلوگیری از هجوم دزدان دریایی و سرگردانی دوباره، توسط ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند یدک شده و سرنشینان آن تحت مراقبت نیروی دریایی ارتش خواهند بود.

ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناو پشتیبانی رزمی تنب اواخر تیرماه به آب‌های آزاد و بین‌المللی اعزام شد.

انتهای پیام/

تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
  آیین گرامیداشت شهید بابایی برگزار می‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نهاجا، مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی روز پنج‌شنبه با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری، و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سالن اجتماعات 19 بهمن فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار می‌شود.

در این مراسم از فرزندان این شهید والامقام تجلیل خواهد شد.

شهید سرلشکر خلبان بابایی که معاونت عملیات نهاجا را در زمان شهادت بر عهده داشت، در دوران دفاع مقدس با رشادت و از خودگذشتگی‌های مثال‌زدنی و ابداعات و ابتکارات خود سهم بی بدیلی در پیروزی رزمندگان کشورمان ایفا کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
  بازدید دریادار سیاری از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز سه‌شنبه  با حضور در استان البرز از مجتمع تحقیقاتی  شهدای جهاد دانشگاهی بازدید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در جریان حضور خود در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی از مرکز تخصصی ماشین‌های الکتریکی جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر، کارگاه تولید دکل‌های حفاری، کارگاه مبدل‌ها و منابع تغذیه و آزمایشگاه مرجع فشار قوی جهاد دانشگاهی بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردها و تحولات علمی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی قرار گرفت.

در این بازدید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، سیاری را همراهی می‌کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی در این بازدید علاوه بر معرفی مجموعه جهاد دانشگاهی، به ارائه اطلاعاتی از جزئیات فعالیت‌های این نهاد علمی پرداخت.

تعداد بازدید از این مطلب: 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 14 مرداد 1395
نظرات
  ارتش به جایگاهی رسیده که مقام معظم رهبری آن را «ارتش حزب‌الله» می‌نامند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز با حضور در مرکز آموزش حضرت جواد الائمه(ع) نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های افسری آجا گفت: شما عزیزان، فرماندهان و افسران آینده ارتش هستید که نقش اساسی در حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی ایفا خواهید کرد و به شما اطمینان می‌دهم آینده‌ای پر افتخار و توأم با عزت را پیش رو دارید.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام به مدیریت و فرماندهی نگاه ویژه دارد و معیارهایی را برای انتصاب مدیران و تعیین فرماندهان لایق و متخصص تعیین کرده‌است، افزود: یافته‌های علمی این معنا را تأیید می‌کند که ارزش‌های اسلامی و دینی، توانمندی‌های علمی و ارزش‌های اخلاقی و رفتاری، معیارهای مورد نظر و تأکید اسلام عزیز هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: شما دانشجویان عزیز می‌بایست از هم‌اکنون تلاش کنید صفات و ویژگی‌های یک افسر طراز اول اسلام را در خود نهادینه کنید؛ تا در آینده افسرانی انقلابی و فرماندهانی کارآمد و موفق باشید.

آل هاشم گفت: مستشاران آمریکایی آن زمان طوری ارتش را آموزش داده بودند که در خدمت رژیم گذشته باشد؛ اما همین ارتش پس از حضوری تعیین‌کننده در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و تقدیم بیش از 48 هزار شهید و ده‌ها هزار جانباز و آزاده در دوران هشت سال دفاع مقدس، اکنون به جایگاهی رسیده‌است که مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) این ارتش را «کلمه طیبه» و «ارتش حزب الله» می‌نامند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروز، ارتش در حفظ و پاسداری از تمامیت ارضی و حدود و ثغور میهن اسلامی ایران نقش بسیار مهم و بی‌بدیلی دارد تا جایی که توان رزمی ارتش و نیروهای مسلح که موجب قدرت دفاعی قابل توجه و بازدارندگی مناسب در برابر تهدیدها شده، دشمنان را از هرگونه تعرض باز داشته است.

وی با بیان اینکه از منظر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) لازمه اقتدار در نیروهای مسلح، داشتن ایمان، بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزش‌های روزآمد و پیشرفته‌است، افزود: باید معرفت دینی، بصیرت و شناخت خود را در مقابل دوست و دشمن تقویت کنیم و بدون تردید تقویت بنیه معنوی و بصیرت نیروهای مسلح مستقیماً در توان رزمی و بازدارندگی تأثیرگذار است؛ چرا که در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم یگان‌هایی که معنویت در آنها بالا بود در عملیات‌ها بهترین عملکرد را داشتند.

آل هاشم سپس به تشریح ویژگی‌های یک فرمانده و مدیر شایسته از منظر رهبر فرزانه انقلاب پرداخت و در این‌باره تصریح کرد: ایمان و معنویت، عزم راسخ، قانون‌مداری و انضباط، خودسازی فردی، صبر، استقامت و توکل، روحیه فداکاری و ایثار، هدایت‌گری، مسئولیت‌پذیری و خستگی‌ناپذیری ازجمله ویژگی‌هایی هستند که همواره مورد تأکید فرماندهی معظم کل قوا بوده و همچنین معظم‌له از سال‌ها قبل تاکید بر تهذیب، تحصیل و ورزش داشتند؛ که الحمد‌الله توصیه‌‎های ایشان تماماً در سطح نیروهای مسلح و در این اردوگاه از طرف شما و دانشجویان قبلی مورد توجه جدی قرار گرفته‌است.

با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صندوق قرض الحسنه مرکز آموزش حضرت جوادالائمه(ع) نزاجا نیز افتتاح شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 14 مرداد 1395
نظرات

 

  نیروهای مسلح کشورمان در مسابقات بین المللی نظامی روسیه خوش درخشیدند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم شکوهی رئیس هیات اعزامی مسابقات با اشاره به این که تیم‌های شرکت کننده منتخب نیروهای مسلح کشورمان در دور نخست مسابقات نظامی روسیه خوش درخشیدند، اظهار داشت: دلاور مردان نیروهای مسلح کشورمان موفق شدند در دور نخست مسابقات با کسب حداکثر امتیازات رتبه‌های خوبی را به نام خود ثبت کنند و برای ادامه مسابقات امیدوارتر شده‌اند.

امیر سرتیپ دوم شکوهی خاطرنشان کرد: تیم غواصی نیروهای مسلح کشورمان موفق شد در رشته غواصی عمق در اولین مرحله ی شنای 200 در 4 متر امدادی مقام اول را کسب نماید.

وی افزود: همچنین تیم کوهستان طی 3 روز نخست مسابقات در مصاف با دیگر تیم‌ها به ترتیب مقام سوم، چهارم و دوم را به دست آورده که تاکنون جایگاه دوم بین تیم‌های شرکت کننده را از آن خود کرده‌اند. این مسابقات 9 روز به طول خواهد انجامید و در پایان با توجه به رتبه‌های کسب شده رتبه تیم‌ها مشخص می‌شود.

رئیس هیئت اعزامی به مسابقات بین‌المللی دوستی نظامی روسیه در ادامه تصریح کرد: در مسابقات مبارزه نفربرها که از روز سه شنبه آغاز گردیده تیم‌ها در دو گروه با یکدیگر به مبارزه پرداخته‌اند که تیم نیروهای مسلح کشورمان در گروه خود موفق شدند پس از غلبه بر تیم کشورهای ونزوئلا و هوابرد روسیه در مرحله مقدماتی با ثبت رکورد 36 دقیقه و 47 ثانیه مقام اول را کسب کنند.

امیر سرتیپ شکوهی با اشاره به دیگر رشته‌ها ادامه داد: مسابقات رشته هوابرد با حضور تیم‌هایی از کشورهای چین، قزاقستان، روسیه، بلاروس، مصر، ونزوئلا و جمهوری اسلامی ایران از فردا آغاز می‌شود که پرش با چتر و تجهیزات، تیراندازی از روی نفر بر – عبور نفربر از روی منطقه آبی، عبور از موانع و تیراندازی با سلاح سبک و نیمه سنگین از جمله مراحل آن می‌باشد و همچنین مسابقات رشته بیاتلون تانک (مبارزه تانک‌ها) با حضور 17 کشور برجسته و رشته تک تیرانداز در کشور قزاقستان از دیروز آغاز شده است که به محض دریافت نتایج متعاقبا اعلام می‌گردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1395
نظرات
  فعالیت بیش از 160 شبکه فارسی‌زبان در دنیا علیه ایران

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمدحسین سپهر معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه در مراسم افتتاحیه «پاتوق خبر»، اظهار داشت: امروز سه‌چهارم رسانه‌های بزرگ دنیا در اختیار صهیونیسم است؛ که با بیش از پنج میلیارد مخاطب، افکار پلید خود را به دیگران القا می‌کنند.

وی افزود: در دهه‌های گذشته درحالی‌که تنها سه شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان فعالیت می کردند، امروز بیش از 160 شبکه فارسی‌زبان در دنیا کار می‌کنند؛ به نحوی که طی دو سال اخیر هجمه‌های آنها به دلیل فعالیت‌های انقلاب اسلامی ایران به اوج خود رسیده است.

سردار سپهر با بیان اینکه خبرنگاران حکم سربازان جنگ فرهنگی را دارند، گفت: کار فعالان رسانه بسیار سخت است و حتی می‌توان گفت که کمتر از کسانی که جهادی در میدان جنگ حضور دارند، نیست؛ بر همین اساس است که مقام معظم رهبری بر تبیین و اطلاع‌رسانی توانمندی‌ها تأکید دارند؛ بنا بر این اهل رسانه تکلیف بزرگی در زمینه جلوگیری از نفوذ فکری و اعتقادی دشمن دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 52
برچسب‌ها: شبکه فارسی زبان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
نظرات
   
 
مسابقات نظامی بین‌المللی 2016 برای تقویت روابط مسکو-تهران است

به گزارش گروه امنیتی دفاعی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «نوذر نعمتی» فرمانده تیپ 65 نوهد روز دوشنبه (امروز) به خبرنگاران گفت که انتظار دارد که بازی‌ها و مسابقات نظامی به تقویت روابط مسکو و تهران منجر شود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، نعمتی اعلام کرد که بازی‌های بین‌المللی نظامی 2016 (IAG) در راستای تقویت روابط روسیه با ایران و تسهیل تبادل تجارب بین ارتش دو کشور می‌باشد.

نعمتی که فرماندهی نظامی هیأت رقابت‌های مسابقات کوهستانی «حلقه البروس» را برعهده دارد، تأکید کرد: «ما انتظار داریم که این رقابت روابط میان روسیه و ایران را تقویت می‌کند و تبادل تجارب ادامه خواهد داشت».

روسیه، چین، ایران و قزاقستان در رقابت‌های 10 روزه مسابقات کوهستان حلقه البروس (Elbrus Ring) که از اول آگوست آغاز شده است، شرکت کرده‌اند.این رقابت از 14 تمرین خاص از جمله بالا رفتن از قله 18 هزار و 510 فوت ارتفاعی البروس می‌شود.

نعمتی در ادامه افزود که تیم روسیه در آستانه پیروزی در این رقابت‌ها است اما سطح آموزش‌ تمامی تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت در سطح بسیار بالا و حرفه‌ای است.

طبق این گزارش، تیم ایران بعد از انجام 12 تمرین خاص، در جایگاه چهارم قرار دارد و تیم روسیه در صدر است و چین و قزاقستان در جایگاههای دوم و سوم قرار دارند.

مرحله بین‌المللی این رقابت در 11 آگوست جمع‌بندی می‌شود. روسیه در حال حاضر میزبان IAG است که در 30 ژوئیه آغاز شده است. مجموع 121 تیم از 19 کشور از سراسر جهان در این رقابت‌ها شرکت دارند که ناظرانی از 11 کشور بر آن نظارت دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 69
برچسب‌ها: تیپ65 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 45
برچسب‌ها: اختلاف , شیعه , سنی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 18 مرداد 1395
نظرات

سپیده ذاکری بازیگر سریال «روزگار قریب» به شبکه تلویزیونی جم پیوست.
سپیده ذاکری بازیگر فیلم ها و سریال هایی چون «روزگار قریب» و «دل شکسته» مدتی است که به ترکیه مهاجرت کرده و مشغول بازی در سریال «سال های عاشقی» به کارگردانی محسن ربیعی است.
ربیعی که پیش از این کارگردان فیلم هایی چون «بازنشسته ها»، «زخم عشق» و «راز خانه بهجت» بوده است، نیز مدتی است به جم پیوسته و در نخستین همکاری اش با این شبکه، اقدام به ساخت مجموعه «سال های عاشقی» کرده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 54
برچسب‌ها: بازیگر زن , شبکه جم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
نظرات

 

سال 2005 است و ایران فعالیت برنامه هسته‌ای خود را بر اساس توافقی با سه کشور اروپایی به حالت تعلیق درآورده است. مرکز یو‌.سی.اف اصفهان پلمپ شده و تمام فعالیت‌های مربوط به ساخت سانتریفیوژ و رآکتور آب سنگین هم متوقف شده است.بر اساس تفاهماتی که در تهران، بروکسل و پاریس به دست آمده بود، قرار بود که در پاسخ به این «اقدامات داوطلبانه»، نه فقط اروپا از رفتن پرونده اتمی ایران به شورای امنیت جلوگیری کند، بلکه راه را برای عضویت تهران در سازمان تجارت جهانی هم باز کند.اما در آن سوی میدان و همزمان با تعلیق در تهران، ایالات متحده که تحت رهبری «جورج بوش» شعار روی میز بودن تمام گزینه‌ها را می‌داد، در فکر آغاز عملیاتی تازه علیه ایران بود. دولت بوش که به واسطه جنگ در عراق و افغانستان تا حدی تمرکز بر ایران را کاهش داده و تعداد نیروهای «کارگروه ویژه ایران» را هم به شدت کم کرده بود، دوباره بر تهران متمرکز شده و برنامه تاز‌ه‌ای را به آژانس‌های اطلاعاتی سفارش داده است. برنامه‌ای که دو هدف عمده را دنبال می‌کرد؛ دستیابی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و تضعیف توان برنامه نوپای اتمی ایران. (لس آنجلس تایمز، 9 دسامبر 2007)همان سال بود که آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) برنامه موسوم به «فرار مغزها» را کلید زد و از محل «بودجه سیاه» نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده مبالغ کلانی را برای «اغوا کردن» و «فریفتن» دانشمندان هسته‌ای و مقامات مطلع از اسرار ایران کنار گذاشت. (کتاب مخبرها، شاهدان پاسخگو و تحقیقات مخفیانه، ص 212، 2014)نقشه بسیار ساده بود؛ شناسایی افراد آگاه به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده برنامه هسته‌ای ایران، برقراری ارتباط پنهانی با آن‌ها، طرح پیشهادات وسوسه‌کننده مالی و رفاهی، انتقال آن‌ها به آمریکا و تخلیه اطلاعاتی.در واقع این اولین بار نبود که نهادهای جاسوسی آمریکا چنین طرحی را در دستور کار قرار می‌دادند. سابقه چنین اقداماتی به دوران جنگ سرد و حتی پیش از آن بازمی‌گردد. در آن زمان واشنگتن تلاش می‌کرد با جذب دانشمندان و مقامات نظامی اتحاد جماهیر شوروی از برنامه‌های سری این کشور کسب اطلاع کند.بر اساس قانون سال 1949 کنگره، سازمان سیا این اختیار را دارد که سالانه تا سقف 100 نفر را خارج از برنامه عادی مهاجرت به آمریکا، به این کشور منتقل کرده و به آ‌ن‌ها حق اقامت اعطا کند. در برنامه «فرار مغزها» هم که تمرکز اصلی‌اش بر برنامه اتمی ایران بود، مشوق‌های مالی و وعده اقامت در آمریکا، دو ابزار اصلی سیا برای فریب دانشمندان ایرانی بود. (واشنگتن‌پست، 2010)بر این اساس سازمان سیا به ریاست «پورتر گاس» فهرستی از چند ده دانشمند و مقام ایرانی تهیه کرد، که احتمالا هم اطلاعات مناسبی از برنامه هسته‌ای ایران داشتند و هم نبودن آن‌ها به پیشرفت برنامه ایران لطمه می‌زد.رسانه‌های آمریکایی آن زمان از قول یک مقام دولت این کشور در مورد مشخصه افراد مورد نظر نوشتند: «کسی که اگر از برنامه حذف شود، شدیدترین اثر را بر برنامه آن‌ها (ایرانی‌ها) داشته یا باعث کند شدن پیشرفت آن شوند.»از سال 2005 به بعد، گزارش‌های جسته و گریخته‌ای از تلاش‌های آمریکا برای جذب نیروهای ایرانی منتشر شد؛ تلاش‌هایی که به نوشته رسانه‌های آمریکایی نتیجه چندانی در بر نداشته‌اند و «تعداد انگشت‌شماری» هم که از طریق این برنامه راهی آمریکا شدند، افراد رده پائینی بودند که دسترسی چندانی به اطلاعات پرونده هسته‌ای ایران نداشتند.آنطور که روزنامه لس‌آنجلس تایمز در سال 2007 نوشت، تا آن زمان «کمتر از 6 ایرانیِ دارای موقعیت مناسب» از ایران جدا شده بودند و هیچ‌یک از آن‌ها هم «در جایگاهی قرار نداشتند که بتوانند اطلاعات جامعی در مورد برنامه هسته‌ای ایران» در اختیار آمریکا قرار دهند.سال 2009 یعنی تقریبا همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، خبرهایی از ناپدید شدن «شهرام امیری» پژوهشگر دانشگاه مالک اشتر منتشر شد. وی که برای «حج» به عربستان رفته بود، تا یکسال بعد به ایران بازنگشت و در این مدت با انتشار ویدئوهایی اعلام کرد که در آمریکا به سر می‌برد.اندکی بعد از ناپدید شدن امیری، مقامات ایرانی واشنگتن را عامل این رخداد معرفی کرده و منوچهر متکی وزیر خارجه وقت ایران با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل رسما اعلام کرد که بر اساس اطلاعات تهران، آمریکا و عربستان در گم شدن این فرد نقش‌آفرینی کرده‌اند.اما «یان کلی» سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا چند روز پس از صحبت‌های متکی گفت که واشنگتن هیچ اطلاعی از وضعیت امیری ندارد و نمی‌داند که او کجاست. او گفت حتی نام این فرد هم برای آمریکا آشنا نیست و واشنگتن او را نمی‌شناسد.اما انتشار ایمیل‌های هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا نشان داد که علاوه بر نهادهای اطلاعاتی، این وزارتخانه هم در جریان پرونده امیری بوده است.در ایمیلی به تاریخ 5 جولای 2010، «ریچارد مورنینگ استون» نماینده موقت وزارت خارجه امریکا در امور انرژى اوراسیا بدون نام بردن از امیری، می‌گوید که وی می‌خواهد برای دیدن خانواده‌اش به ایران بازگردد. او به کلینتون توصیه می‌کند که واشنگتن اجازه این کار را به امیری بدهد.اندکی بعد، یعنی زمانی که این پژوهشگر ایرانی خود را به دفتر حافظ منافع معرفی کرد، «جیک سالیوان» دستیار وقت وزیر خارجه در ایمیلی به کلینتون دلیل این کار امیری را ناخرسندی او از طولانی شدن روند خروج از آمریکا اعلام می‌کند.

عربستان ایستگاه انتقال به آمریکا

بر اساس گزارش‌هایی که آن زمان منتشر شد، امیری ابتدا توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی در فرودگاه جده برای چند ساعت «بازداشت» شده و مورد بازجویی قرار گرفته است.روزنامه لس‌آنجلس تایمز پیشتر نوشته بود که تماس با اهداف مورد نظر آمریکا ابتدا با سه واسطه فاصله انجام می‌شود و رابطه ابتدایی از طریق مأموران سیا برقرار نمی‌شود. پس از این مرحله، فرد مستقیما توسط سیا یا «یکی از آژانس‌های اطلاعاتی متحد» مورد مصاحبه قرار گرفته و بعد به آمریکا یا کشور دیگری منتقل می‌شود.امیری تا یکسال بعد که بالاخره خود را به دفتر حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان تحویل داد، چند ویدئو منتشر کرد و اظهارات متناقضی را در مورد وضعیتش مطرح کرد. او نهایتا در تیر ماه سال 1389 به ایران بازگشت. همان زمان متکی در مورد امیری گفت: «باید اول ببینیم که در این دو سال چه گذشته و بعد ببینیم آیا او قهرمان است یا نه. باید برای ایران محرز شود که ادعاهای او در خصوص ربوده شدندش درست است.» (بی‌بی‌سی، تیر 1389)در فاصله ناپدید شدن تا بازگشت امیری، رسانه‌های آمریکایی گمانه‌زنی‌هایی را در مورد اینکه امیری احتمالا جذب برنامه «فرار مغزها» شده را مطرح کردند، اما مقامات آمریکایی هرگز حاضر نشدند این ادعا را تائید کنند.تنها بعد از بازگشت امیری بود که واشنگتن، که احتمالا این فرد را یک مهره سوخته به شمار می‌آورد، به صورت غیررسمی تائید کرد که وی هدف برنامه سازمان سیا بوده است.روزنامه واشنگتن‌پست اندکی بعد از بازگشت این پژوهشگر ایرانی به تهران، از قول مقامات بی‌نام آمریکایی نوشت که سیا در قبال دریافت اطلاعات محرمانه، به امیری پول داده است.به ادعای آن گزارش، به امیری بیش از 5 میلیون دلار پول و وعده اقامت در آمریکا داده شده بود. یک مقام آمریکایی به واشنگتن‌پست گفته بود که همین رقم نشان می‌دهد که اطلاعات دریافتی از وی تا چه حد ارزشمند بوده است، چراکه «شما چیزی نمی‌دهید که چیزی نگیرید.»یک مقام آمریکایی دیگر هم گفت «یک بسته مزایای بلند مدت» به امیری پیشنهاد شده بود، که این امکان را به وی می‌داد که یک «زندگی مرفه و راحت» در آمریکا داشته باشد. (سی‌ان‌ان، سپتامبر 2015)پس از آنکه امیری این پیشنهاد را پذیرفته، در ایالت «آریزونا» مستقر شده و مبلغ وعده داده شده در حسابی بلند مدت یا یک حساب سرمایه‌گذاری واریز شده، به نحوی که بتواند «زندگی وی را تأمین کند.»مقامات آمریکایی به واشنگتن‌پست گفته بودند که امیری به حساس‌ترین اطلاعات هسته‌ای ایران دسترسی نداشته، اما در تائید اطلاعاتی که واشنگتن از منابع دیگر به دست آورده بوده و همچنین ارائه جزئیات در مورد چند سایت هسته‌ای ایران نقشی «ارزشمند» ایفا کرده است.روزنامه نیویورک تایمز در سال 2010 نوشت که همکاری امیری با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سابقه‌ای چند ساله داشته و او زمانی که در ایران بوده، «اطلاعات مهمی» را در اختیار واشنگتن قرار داده است. بر اساس آن گزارش، اطلاعات امیری حتی در گزارش سال 2007 جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران هم نقش داشته است.با وجود اطلاعاتی که واشنگتن می‌گوید از امیری دریافت کرده‌، آمریکایی‌ها چندان قدردان وی نبودند و بلافاصله بعد از بازگشت او اطلاعات گسترده‌ای در مورد فعالیت‌های وی در اختیار رسانه‌ها قرار دادند. امیری در جریان معامله با آمریکایی‌ها، هم تخلیه اطلاعاتی شده و هم پول وعده‌ داده شده را به واسطه تحریم‌ها از دست داده بود؛ مسئله‌ای که به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها چندان هم از آن ناراضی نبودند.یک مقام آمریکایی بعد از بازگشت امیری گفت: «به لطف تحریم‌های مالی علیه ایران، هرچیزی که او دریافت کرده بود، حالا از دسترسش خارج است. او رفته، اما پولش نه. ما اطلاعاتش را داریم و ایرانی‌ها خودش را.»شهرام امیری بعد از بازگشت از آمریکا به خبرنگاران گفت: «هر ایرانی دیگری نیز جای من بود حاضر نمی‌شد شرافت و حیثیت خود را فدای خواسته‌های مالی‌اش کند و کشور خود را به کشور بیگانه بفروشد.»روز یک‌شنبه (امروز)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که شهرام امیری اعدام شده است. آقای اژه‌ای تاکید کرد که وی اسرار نظام را در اختیار دشمن قرار می‌داده است و بدین ترتیب جاسوس بودن وی را تائید کرد.به گفته آقای اژه‌ای، این فرد طبق قانون در جلسات متعدد محاکمه شد و حکم دادگاه بدوی او مورد اعتراض قرار گرفت، بعد در دیوان عالی کشور با وسواس پرونده را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت [حکم اعدام] تایید شد.سخنگوی قوه قضائیه همچنین اظهار داشت: «با کمال تاسف این فرد توبه نکرد و خطای خودش را جبران نکرد... و تلاش کرد تا از درون زندان یک سری اطلاعات را بفروشد.»نکته بسیار جالبی که حجت‌الاسلام اژه‌ای مورد اشاره قرار داد «رو دست خوردن آمریکایی‌ها از دستگاه اطلاعاتی ایران» بود. وی تاکید کرده که «ان‌شاءالله سیستم اطلاعاتی در زمان خودش این ماجرا را تشریح خواهد کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
نظرات

 بیش از 23 میلیون از 79 میلیون نفر جمعیت ایران گیم بازی می‌کنند.

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال زیر نظر بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای جدیدترین تحقیق صورت گرفته درباره جمعیت گیم باز کشور را منتشر کرد.

بر اساس اینفوگرافیکی که مشاهده می‌کنید، از 23 میلیون گیم باز بیش از 53 درصدشان به‌طور مستمر بازی می‌کنند.

همچنین 77 درصد جمعیت گیم باز از طریق موبایل به مقصود خود می‌رسند.

نکته جالب‌توجه اینکه 63 درصد از جمعیت مذکور مرد هستند و جمعیت 12 الی 19 ساله نیز با 33 درصد بیشترین ترکیب سنی گیم بازان کشور را در بر می‌گیرند.

حضور یک درصد جمعیت بالای 60 سال به عنوان گیم باز در این آمار قابل توجه است.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 64
برچسب‌ها: ایرانی , گیم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود