آمار مطالب

کل مطالب : 870
کل نظرات : 52

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 8
باردید دیروز : 7
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 15
بازدید سال : 209
بازدید کلی : 8917

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آرامش بهاری و آدرس aramesh_bahari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 9 شهريور 1395
نظرات
 

به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فروند هواپیمای بدون سرنشین متعلق به آمریکا را قبل از ورود به آسمان کشورمان شناسایی کرده است.

این پهپاد جاسوسی احتمالا قصد ورود به آسمان کشورمان را داشته که بلافاصله توسط پدافند هوایی شناسایی شده و پس از اخطار پدافندی، هواپیما از ادامه طی مسیر به سمت آسمان ایران در شرق کشور، منصرف می‌شود. این پهپاد از کشور افغانستان قصد ورود به کشورمان را داشته است.

این هواپیمای بی سرنشین آمریکایی یک پهپاد جاسوسی بوده که از یک پایگاه در قندهار افغانستان به پرواز درآمده بود. این پهپاد تا 20 مایلی مرز ایران، به آسمان کشورمان نزدیک شده بود که با اخطار به موقع و قاطع قرارگاه پدافند هوایی مواجه شد.

برای مقابله با این پهپاد، پس از شناسایی آن به دیده‌بانی‌های و سامانه‌های موشکی قرارگاه پدافند هوایی وضعیت هوشیاری داده شده بود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 15 شهريور 1395
نظرات
   
سرهنگ «سیروس امان‌اللهی» طی حکمی از سوی فرمانده کل ارتش به‌عنوان فرمانده جدید تیپ 65 نوهد (نیروهای ویژه هوابرد) نیروی زمینی ارتش منصوب شد.
  فرمانده جدید تیپ نوهد منصوب شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرهنگ سیروس امان‌اللهی به‌عنوان فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد (نیروهای ویژه هوابرد) نیروی زمینی ارتش منصوب شد.

سرهنگ امان‌اللهی با پیشنهاد امیر پوردستان فرمانده نزاجا و با حکم امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش به این سمت منصوب شد. وی پیش از این به‌عنوان جانشین فرمانده تیپ نوهد مشغول خدمت بود.

براساس این گزارش، پیش از این امیر سرتیپ دوم نوذر نعمتی فرماندهی نیروهای ویژه تیپ 65 نوهد را برعهده داشت.

تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تراز جهانی جزو 10 نیروی قدرتمند کماندویی دنیا محسوب می‌شود، به‌عنوان یک نیروی واکنش سریع مؤثر و مستقل توانسته با تجربه‌ای بالغ بر چهار دهه به‌عنوان نوک پیکان نیروی زمینی ارتش، توانمند‌های خود را به اثبات برساند.

تکاوران تیپ 65 که به «کلاه‌سبزها» مشهورند در مأموریت‌های ویژه نیروی زمینی با انجام تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسا نسبت به آماده‌سازی و گذراندن دوره‌های مختلف نظامی اقدام کرده و قابلیت انجام هرگونه مأموریتی اعم از جنگ تن به تن، چریکی، پارتیزانی، انجام پرش، چتربازی، سقوط آزاد بر زمین، و فعالیت در هرگونه شرایط آب و هوایی، مناطق کویری و کوهستانی را دارا هستند.

کماندوهای زبده تیپ نوهد توانایی لازم را برای هدایت رزمی در 2 سطح تاکتیک و استراتژی داشته و در انطباق با شرایط محیطی، تاکتیکی و جنگی، تاکنون مأموریت‌های متنوعی را انجام داده‌اند.

تکاوران تیپ 65 نزاجا در یک سال گذشته نقش مهمی را در آموزش گردان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش ایفا کردند.

تیپ 65 نوهد در جریان رزمایش بیت‌المقدس 28 عملیات ویژه و تخصصی خود را به نمایش گذاشت و طی آن ضمن اجرای عملیات هلی‌برن و تاکتیک‌های رزمی، عملیات رهایی گروگان را به نحو احسن انجام داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 21 شهريور 1395
نظرات
   
اسلحه‌های تک‌تیرانداز کاربرد فراوانی در درگیری‌های نزدیک دارند و با دارا بودن قابلیت‌های ویژه می‌توانند اهداف مورد نظر را با دقتی بالا هدف قرار دهند.
  معروف‌ترین تک‌تیراندازهای جهان + عکس

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- رحیم محمدی؛ توسعه ارتش در کشورهای مختلف، ضرورتی را برای آنها ایجاب کرد تا برای تأثیرگذاری در صحنه درگیری و برای اینکه از فاصله‌ای دور بتوانند اهداف را با دقت بالا و بدون خطا مورد اصابت قرار دهند، از سلاح‌های دوربین‌دار استفاده کنند؛ از این رو واحدهایی را در یکان‌های خود راه‌اندازی کردند؛ که با استفاده از این سلاح‌ها و به‌صورت تک‌تیرانداز، اهداف را مورد اصابت قرار دهند.

لذا استفاده از انواع سلاح‌های دوربین‌دار تک‌تیرانداز، گسترش روزافزونی در ارتش کشورهای مختلف یافت و این عامل زمینه‌ای شد تا در این گزارش به معرفی چند نمونه از سلاح‌های تک‌تیرانداز بپردازیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 179
برچسب‌ها: تک تیرانداز ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
سرپرست هیئت نظامی کشور ایتالیا ضمن دعوت از ناوگروه‌ ایرانی برای حضور در سواحل ایتالیا گفت: در آینده شاهد پهلوگیری ناوهای ایتالیا در بنادر جنوبی ایران خواهیم بود.
 
دعوت از ناوگروه ایرانی برای حضور در سواحل ایتالیا/ ناوهای ایتالیایی در جنوب ایران پهلو می‌گیرند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، یک هیئت پنج نفره به ریاست دریادار روبرتو کیاماچلا جانشین معاون عملیات و رئیس اداره روابط بین‌الملل ارتش ایتالیا به منظور توسعه روابط فی‌مابین روز گذشته در ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش با دریادار سیاری دیدار کردند.

سرپرست هیئت نظامی کشور ایتالیا ضمن دعوت از ناوگروه‌های ایرانی برای حضور در کشور ایتالیا گفت: در آینده شاهد پهلوگیری ناوهای کشور ایتالیا در بنادر جنوبی و تحت حوزه ماموریتی نیروی دریایی ارتش ایران خواهیم بود.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اهمیت جایگاه ژئوپلیتیکی کشور ایتالیا در دریای مدیترانه خاطرنشان کرد: کشور ایتالیا در دریای مدیترانه حدود 8هزار کیلومتر مرز دریایی دارد و دریای مدیترانه با توجه به متصل کردن 2 تنگه بسیار مهم سوئز و جبل الطارق به یکدیگر از اهمیت سوق الجیشی بسیار بالایی برخوردار است.

دریادار سیاری با تاکید بر همکاری و تعامل در حوزه دریا با تکیه بر پیام صلح دوستی گفت: دریا ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند و از آنجایی که دریای مدیترانه محل عبور کشتی‌های تجاری و نفتکش بسیاری است، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

سرپرست هیئت ایتالیایی نیز در این دیدار ضمن تشکر از ابراز همدردی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در راستای ضایعه طبیعی زلزله ایتالیا گفت: قطعا نتیجه این گفت‌وگوها و دیدارها، توسعه تعامل و همکاری در حوزه‌های مختلف نظامی بین دو کشور ایران و ایتالیا خواهد بود.

وی ضمن دعوت از ناوگروه‌های ایرانی برای حضور در کشور ایتالیا افزود: در آینده شاهد پهلوگیری ناوهای کشور ایتالیا در بنادر جنوبی و تحت حوزه مأموریتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

گفتنی است، بازدید از دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر و نمایشگاه‌های دریایی کشورمان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هیئت ایتالیایی در کشورمان است.

بر اساس این گزارش در این هیئت ایتالیایی سرهنگ دوم میچله موکارو رئیس بخش دوجانبه در مناطق آسیا و آمریکا، سرهنگ دوم سالواتوره رئیس بخش همکاری‌های نظامی و فنی اداره روابط بین‌الملل، سرهنگ دوم جیسونی رئیس میز ایران در معاونت عملیات ارتش ایتالیا، سرهنگ دوم سمرارو از معاونت اطلاعات ارتش حضور داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 16 شهريور 1395
نظرات

 

   
هیئت نظامی ارتش ایتالیا با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، از این دانشگاه بازدید کرد.
  بازدید هیئت نظامی ارتش ایتالیا از دافوس آجا

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اعضای هیئت نظامی پنج نفره ارتش ایتالیا پیش از ظهر امروز با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده این دانشگاه، از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کردند.

اعضای هیئت نظامی ایتالیا در ادامه این بازدید، با کادر علمی و آموزشی دانشگاه دافوس آجا به گفت‌وگو نشستند.

در این دیدار هیئت نظامی کشور ایتالیا با مأموریت، شرایط عمومی پذیرش دانشجویان، سیستم‌های آموزشی و  پژوهشی، توانایی‌های دافوس، ارزش مقطع تحصیلی و امتیازات دوره‌های دافوس آجا برای ادامه تحصیل افسرانی که این دوره‌ها را طی می‌کنند، آشنا شدند.

سرهنگ دوم «میچله موکارو» رئیس بخش دوجانبه در مناطق آسیا و آمریکا، سرهنگ دوم «سالواتوره» رئیس بخش همکاری‌های نظامی و فنی اداره روابط بین‌الملل، سرهنگ «دوم جیسونی» رئیس میز ایران در معاونت عملیات ارتش ایتالیا، سرهنگ دوم «سمرارو» از معاونت اطلاعات ارتش این کشور اعضای این هیئت نظامی ایتالیایی هستند.

همچنین ریاست هیئت نظامی ایتالیا را دریادار «روبرتو کیاماچلا» جانشین معاون عملیات و رئیس اداره روابط بین‌الملل ارتش ایتالیا بر عهده دارد. اعضای این هیئت که به‌منظور توسعه روابط فی‌مابین به ایران سفر کرده‌اند، تاکنون از برخی یکان‌های نیروهای مسلح کشورمان بازدید کرده‌اند.

برابر قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماموریت دافوس اجا، ارتقای سطح بینش و دانش نظامی و علمی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران و آشنا ساختن آنان با پیشرفت‌های نظامی، علمی و صنعتی ایران و جهان و عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی مؤثر در تأمین امنیت کشور به‌منظور انتصاب در مشاغل فرماندهی، مدیریتی، ستادی و آموزشی است.

دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا یکی از عالی‌ترین مراکز آموزشی علمی در سطح نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ که سال 1314 تاسیس شده و در حوزه تأمین نیروهای کارآمد، مدیر و تصمیم‌ساز در سطح نیروهای مسلح در رده‌های میانی به بالا گام برمی‌دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1395
نظرات
فرمانده نیروی قدس سپاه در جمع رزمندگان نُجَباء در حلب سوریه حاضر شد.
 
سرلشکر سلیمانی در استان حلب سوریه+ تصاویر

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به‌عنوان نماینده رسمی مستشاری ایران به عراق و سوریه سفر می‌کند؛ با حضور در منطقه عملیاتی حومه جنوبی «حلب» سوریه، از مواضع تحت اشراف رزمندگان مقاومت اسلامی «نُجَباء» بازدید کرد.

سردار سلیمانی در این سرکشی عملیاتی، از نزدیک در جریان اقدامات کنونی و نقشه‌های عملیاتی آتی قرار گرفت.

وی همچنین نقاط راهبردی کمربند محاصره‌ای تروریست‌های تکفیری در حلب را بررسی و نکاتی را به فرماندهان میدانی مقاومت اسلامی «نُجَباء» متذکر شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 100
برچسب‌ها: قاسم سلیمانی , حلب ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1395
نظرات

 

   
ناوگروه ‌43 نیروی‌ دریایی‌ ارتش، صبح امروز از منطقه‌ یکم امامت‌ نداجا به‌آب‌های آزاد اعزام شد.
  ناو‌گروه 43 نداجا به‌آب‌های آزاد اعزام شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، طی مراسمی با حضور دریادار بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، ناوگروه 43 نداجا متشکل از ناو پشتیبانی رزمی «لاوان»، ناوهای‌ موشک‌انداز «فلاخن» و «خنجر»، ناو نیروبر «کنارک» و یک فروند بالگرد SH به منظور ابلاغ پیام صلح و دوستی راهی پاکستان می‌شوند و پس از انجام ماموریت، جهت برقراری امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران راهی خلیج عدن و تنگه باب‌المندب خواهند شد.

دریادار بیغم در این مراسم گفت: ناوگروه 42 متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی تنب پس از 48 روز دریانوردی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب به میهن بازگشت.

وی بیان کرد: ناوگروه 42 در مدت ماموریت یک‌هزار و 342 فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را رهگیری و 19 فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را شناسایی مثبت کرده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ناوگروه چهل و دوم با برقراری ارتباط با 18 فروند کشتی تجاری و نفت‌کش عبوری در صورت درخواست کمک اعلام آمادگی کرد.

دریادار خادم بیغم از اسکورت هشت فروند کشتی تجاری و نفت کش ایرانی توسط این ناوگروه خبرداد و افزود: انجام بیش از 2 هزار و 578 ساعت آموزش عملی و تمرینات در راستای حفظ و ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها، کارکنان و دانشجویان مستقر در کارگروه از دیگر ماموریت‌های ناوگروه چهل و دوم بوده است.

وی همچنین با اشاره به نجات یک فروند لنج ایرانی به همراه هفت نفر خدمه که حدود 20 روز در آب‌های متلاطم اقیانوس هند سرگردان بود، گفت: حضور ناوگروه در آن منطقه امید به زندگی را مجددا به آنها بازگرداند.

ناوگروه چهل و دوم نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران به استعداد 325 نفر در مورخه 95/4/30 ایران را ترک و به ماموریت اعزام شد و پس از طی شش هزار و 600 مایل دریایی به میهن اسلامی بازگشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 68
برچسب‌ها: ناوگروه 43 نداجا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1395
نظرات

 

   
فرمانده کل ارتش طی حکمی معاون جدید عملیات نیروی زمینی ارتش را منصوب کرد.
  معاون جدید عملیات نزاجا منصوب شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نزاجا، سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش با پیشنهاد امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی، طی حکمی امیر سرتیپ دوم حشمت‌الله ملکیان را به سمت معاون جدید عملیات نیروی زمینی ارتش منصوب کرد.

پیش از این امیر سرتیپ دوم سیدعلی محرابی از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس به مدت چهار سال تصدی این سمت را به عهده داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1395
نظرات
درپی درگذشت همسر فرمانده کل ارتش، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی این مصیبت را به سرلشکر صالحی تسلیت گفت.
 
همسر فرمانده کل ارتش درگذشت

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی آجا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی درگذشت همسر فرمانده کل ارتش را به امیر سرلشکر عطاءالله صالحی تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(انالله و انا الیه راجعون)

برادر گرامی، سرلشکرستاد عطاءالله صالحی

 فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

 خبر درگذشت همسر مکرمه‌ و بانوی مومنه تان واصل و موجب تأثر خاطر گردید.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را خدمت جنابعالی و فرزندان گرامی تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده و همسر فداکار رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل توأم با عزت و سعادت آرزومندم.

سیدمحمدعلی آل هاشم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید از این مطلب: 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 21 شهريور 1395
نظرات

 

امیر شیرانی که در میان همرزمانش به ولایتمداری و جهادگری معروف بود، در راستای اجرایی شدن تدابیر ولی امرش مبنی بر لزوم حضور در سواحل مکران و توسعه و آبادانی این مناطق محروم، در زمره نخستین علمداران مجاهد حداکثر توان و تلاش‌ خود را با تکیه بر اصل خودکفایی صرف امدادرسانی به هموطنان محروم بندرجاسک کرد.
 
دریادار شیرانی علمدار آبادانی «سواحل مکران» بود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت امیر دریادار غلامرضا شیرانی فرمانده منطقه دوم دریایی راهبردی ارتش به انتشار زندگینامه وی پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

امیر دریادار غلامرضا شیرانی فرمانده فقید و مجاهد منطقه دوم دریایی راهبردی ارتش در سال 1348 در شهر اصفهان دیده به جهان گشود.

حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل

امیر دریادار شیرانی پس از اتمام دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی در شهر اصفهان، همزمان با طی تحصیلات مقطع متوسطه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر و در کسوت نیروهای مردمی به ندای امام امت و رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و همچون سایر جوانان ایثارگر و عاشق شهادت، شجاعت‌های چشمگیری در دوران دفاع مقدس از خود بر جای گذاشت.

سپیدپوش دریادل

وی با توجه به عشق و علاقه فراوان به دریا در سال 1366 پس از پذیرفته شدن در دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی(ره) نوشهر، لباس سپید دریادلی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر تن کرد و در رشته مهندسی عرشه فارغ التحصیل شد.

نظر به شایستگی‌ها و استعداد درخشان امیر دریادار غلامرضا شیرانی؛ این افسر جوان آن روزها، وی پس از فارغ التحصیلی، مراحل فرماندهی بر انواع یگان‌های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش را به سرعت طی کرده و بیش از 15 سال حضور در آب‌های آزاد و بین المللی در سمت‌های مختلف اعم از فرماندهی بر ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی رزمی و ناوشکن‌های رزمی را بمنظور تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی و با هدف به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه زرین خود به ثبت رسانید.

دریادار شیرانی علمدار آبادانی سواحل مکران/ «امیر آبادگر»

امیر دریادار غلامرضا شیرانی که در میان همرزمانش به ولایتمداری و جهادگری معروف بود، در راستای اجرایی شدن تدابیر ولی امرش مبنی بر لزوم حضور در سواحل مکران و توسعه و آبادانی این مناطق محروم، در زمره نخستین علمداران مجاهد، بیش از یک دهه از دوران خدمت و عمر خود را با بهره گیری از حداکثر توان و تلاش‌های فراوان با تکیه بر اصل خودکفایی بی هیچ چشمداشتی صرف امدادرسانی به هموطنان محروم بندرجاسک نمود و به معنای واقعی کلمه، عبارت سکاندار عرصه آبادانی منطقه جنوب شرق کشور شایسته این مجاهد خاموش است. تا جاییکه اقدامات این «امیر آبادگر» همواره مورد تأیید و تشویق سلسله مراتب ستاد کل نیروهای مسلح در پی بازدید از این مناطق واقع می‌شد.

از عرشه تا عرش

امیر دریادار غلامرضا شیرانی بالاخره همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در حین اجرای مأموریت دعوت حق را لبیک و عرشه را به مقصد عرش وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

تعداد بازدید از این مطلب: 97
برچسب‌ها: دریادار شیرانی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 20 شهريور 1395
نظرات

امروز؛

  20 شهریور 1395 ساعت 10:31

 

پیکر امیر دریادار شیرانی فرمانده فقید منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(شنبه) در اصفهان تشییع می‌شود.

  پیکر فرمانده فقید منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در اصفهان تشییع می‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، مراسم تشییع پیکر امیر دریادار «غلامرضا شیرانی» فرمانده منطقه دوم ولایت(جاسک) نیروی دریایی ارتش که در حین اجرای مأموریت و هم‌زمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) دار فانی را وداع گفت، ساعت 11 صبح امروز، شنبه 20 شهریورماه، از میدان فیض کاشانی  شهر اصفهان با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و همچنین مردم ولایتمدار ایران اسلامی برگزار خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز با اشاره به روش های ایران در مبارزه با تروریسم نوشت: هرچند که داعش طی سال جاری تا حدی در خاورمیانه تضعیف شده اما همچنان قوی است و دامنه بازی خود را به آن سوی مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه کشیده و از ماه ژوئن در هر 84 ساعت یک حمله تروریستی داشته است.

گروه تروریستی داعش، فرانسه و آمریکا دو کشوری را که در لیست حملاتش بودند، هدف قرار داده اما تا کنون نتوانسته است حمله موفقیت آمیزی علیه ایران به عنوان هدف سوم خود انجام دهد.

رویترز تاکید می کند که ناکامی داعش در این کار به معنای آن نیست که برای حمله به ایران تلاش نکرده است، بلکه تلاش های ضد تروریسم تهران موفقیت آمیز بوده در حالی که تلاش های دیگر کشورهای مورد نظر داعش به جایی نرسیده است.

ایران در برابر داعش دو هدف را پیگیری می کند که نخست تضعیف گسترش ایدئولوژی و دیدگاه داعش به عنوان یک گروه مروج فرقه گرایی است و دوم جلوگیری از حملات این گروه به خاک ایران است؛ تلاش های ایران در عراق و سوریه دو کشور همجوار به تدریج ثمر بخش شده و اراضی تحت کنترل این گروه همچنان کوچک و کوچک تر می شود.
این در حالی است که ایران به دلیل مرز 900 مایلی خود با عراق، هدف آسیب پذیرتری نسبت به اتحادیه اروپا و آمریکا محسوب می شود، در نتیجه تلاش های داعش برای هدف قراردادن ایران قاعدتا باید موفقیت آمیز تر باشد ولی دستگاه امنیتی ایران تا کنون توانسته است این تهدید را از بین ببرد.
با تقسیم وظایف عملیات ضد تروریستی بین نهادهای امنیتی مختلف ایران از جمله نیروی انتظامی، سپاه و سازمان اطلاعات، تاکتیک های ضد تروریستی ایران در غرب مبهم مانده و درک نشده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 63
برچسب‌ها: داعش , ایران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1395
نظرات

یک روز پس از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت حج ، امروز خیابان های بغداد شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی علیه آل سعود با عنوان "شجره ملعونه" بود.

جنبش ضد سعودی در بغداد / نصب بیلبوردهایی با عنوان

تعداد بازدید از این مطلب: 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1395
نظرات

رئیس پلیس پیشگیری گفت: دستور تشدید برخورد و دستگیری سربازان غایب به استان ها ابلاغ شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد شرفی در خصوص اقدامات پلیس پیشگیری ناجا در برخورد با مشمولان فراری، اظهار داشت: به موجب ماده 1 قانون خدمت وظیفه عمومی، به منظور دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جان و مال و نوامیس مردم، كلیه اتباع ذكور كشور به جز كسانی كه از انجام خدمت وظیفه  عمومی معاف هستند،در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و باید خدمت دوره ضرورت را انجام دهند. 
  
وی افزود: از سوی دیگر در مواد 10 و 58 مكرر، 63 مكرر و مواد دیگر، محدودیت‌های اجتماعی و تنبیهاتی برای مشمولان غایب و فراری در كشور در نظر گرفته شده و اعمال محرومیت های اجتماعی بیشتر برای آنان خوشبختانه موجب مراجعه بخشی از مشمولان غایب جهت تعیین تكلیف به رده های وظیفه عمومی نسبت به روشن کردن وضعیت خود شده است. 
تعداد بازدید از این مطلب: 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 20 شهريور 1395
نظرات

وهابی‌های سعودی‌ پا به پای دولت ایالات متحده اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام می‎دهند تا تیشه بر ریشه اسلام بزنند

شیطان خُرد و حقیر، دشمن کلان جهان اسلام در پیوند با صهیونیسم بین‎الملل!

تعداد بازدید از این مطلب: 85
برچسب‌ها: وهابیت , شیطان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
"العالم" در خوانشی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری خیانت‌های رژیم منحوس آل‌سعود علیه امت اسلامی را برشمرد.
خوانشی از بیانات مقام معظم رهبری/چهارده خیانتی که آل‌سعود علیه امت اسلامی مرتکب شده است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "العالم" در خوانشی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری و پیام ایشان به حجاج بیت الله الحرام به مناسبت فرارسیدن موسم حج امسال، خیانت های رژیم منحوس آل سعود علیه امت اسلامی که مقام معظم رهبری از آنها به عنوان شیاطین خرد و حقیر یاد کردند، را برشمرد.
 
در خلاصه ای از این خیانت ها آمده است: 
تعداد بازدید از این مطلب: 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 20 شهريور 1395
نظرات
شاید نام MS در دهه های اخیر پرآوازه شده باشد ولی دانشمندان ایرانی که از قدیم الایام سرآمد علم پزشکی بوده اند و پدر علم پزشکی ایران، ابن سینا در کتاب قانون پزشکی خود علائمی از یک بیماری را عنوان کرده که از نظر دانشمندان امروز، همان MS می باشد. 
 
اما شاید بد نباشد که MS را بیشتر بشناسیم تا پاسخ سوالات مبهم ذهنمان را پاسخ داده و علاوه بر آگاهی برای پیشگیری از بروز آن، به بیماران مبتلا به MS نیز کمک کنیم. 
 
افزایش MS در سالهای اخیر / 80 هزار بیمار MS در ایران
تعداد بازدید از این مطلب: 57
برچسب‌ها: بیماری ms ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 19 شهريور 1395
نظرات

1-. دارچین، لیمو، عسل و جوزهندي 

دارچین به دلیل خواص ضد میکروبی عالی آن موجب کاهش اثرات عفونت های باکتریایی پوست شده، جوز هندی نيز کمک مي كند جای جوش ازبين برود زیرا دارای خواص ضد التهابی است، عسل خالص و لیمو به دليل خاصيت ضد باكتريايي در بهبود آکنه بسيار موثر است. 
مواد تشکیل دهنده، آماده سازی و کاربرد:
1 قاشق چای خوری عسل خالص
1 قاشق چای خوری آب لیمو
1/2 قاشق چای خوری دارچین
1/2 قاشق چای خوری جوز
 
همه مواد تشکیل دهنده را مخلوط كرده  تا زمانی که یک خمیر بدست بياييد و در صورتي كه  پوست شما حساس است می توانید آب لیمو را رقیق كنيد.
 
خمیر به دست آمده حاصل از تركيب را حداکثر 30 دقیقه بر روی صورت خود قرار داده اگر احساس سوزش كرديد اين زمان را تا 10 دقیقه كاهش دهيد. ماسک را با آب گرم شسته و کرم مرطوب کننده پس از آن بر صورتتان بزنيد.
تعداد بازدید از این مطلب: 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 17 شهريور 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 46
برچسب‌ها: عمار , امام خامنه ای ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ایندین اکسپرس؛ افرادی که مسابقات المپیک را از نزدیک تماشا کرده باشند، متوجه شده اند که بسیاری از ورزشکاران پس از پیروزی در رشته ورزشی خود و کسب مقام، مدال هایشان را به دندان می‌گیرند. این اقدام به دلیل تاریخی جالب و قدیمی در خصوص خاصیت طلا انجام می شود.
 
یک واقعیت مشخص در خصوص مدال های طلای المپیک، طلا نبودن کامل آن‌ها است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سی ان ان، مدال های طلای المپیک در واقع از 494 گرم نقره و 6 گرم طلا ساخته شده اند. آخرین باری که مدال طلای کامل در مسابقات المپیک به ورزشکاران اهدا شد، مربوط به المپیک 1912 سوئد می شود. 
عمل گاز گرفتن مدال ها، از روشی برای بررسی واقعی بودن طلا ریشه گرفته است. فلز طلا به گونه ای است که در صورت خلوص کامل، در صورت گاز گرفته شدن اثر دندان بر روی آن می‌ماند. این روش در گذشته برای بررسی خلوص طلا مورد استفاده قرار می گرفته است. 
اکنون با گذشت سال ها از زمان استفاده از این روش برای تشخیص خلوص طلا و در حالی که ورزشکاران اهمیت چندانی به جنس مدال هایشان نمی‌دهند، آن ها همچنان برای ثبت خاطرات خود در مقابل دوربین ها مدال هایشان را زیر دندان می گذارند.
تعداد بازدید از این مطلب: 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 7 شهريور 1395
نظرات

گروه جهان مشرق- جدیدترین تصاویر منتشر شده از سوی رسانه های وابسته به گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد حکایت از حضور فرمانده کل نیروهای ویژه ارتش ترکیه در خاک سوریه دارد.

 
تروریستهای تکفیری در آغوش فرمانده ارتش ترکیه+عکس
 
بنابر این گزارش، "ژنرال اکساک علی" فرمانده نیروهای ویژه ارتش ترکیه روز گذشته با حضور در شهر جرابلس واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه و مجاور مرز این کشور با ترکیه شخصا فرماندهی نیروهای مشترک ترکیه و گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد برای سیطره بر این شهر را هدایت می کند. وی در جریان کودتای اخیر نظامیان در ترکیه فرمانده یگان های سرکوب کودتاچیان بود. در تصاویر منتشر شده از سوی رسانه ها وی در حالیکه یکی از تروریستهای تکفیری ارتش آزاد را در آغوش گرفته مشاهده می شود. پیشتر رسانه های ترکیه گفته بودند که فرمانده کل ارتش این کشور مسئول مستقیم عملیات در سوریه بوده است.
 
تروریستهای تکفیری در آغوش فرمانده ارتش ترکیه+عکس
 
تروریستهای تکفیری در آغوش فرمانده ارتش ترکیه+عکس
 
تروریستهای تکفیری در آغوش فرمانده ارتش ترکیه+عکس
تعداد بازدید از این مطلب: 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 7 شهريور 1395
نظرات
   

 


 
برای پذیرش دانشجوی خارجی محدودیتی نداریم/ آغاز دوره‌ی جدید دافوس با 266 دانشجو

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره‌های 27 و 28 دانشجویان حرفه‌ای این دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه ساله در شهریور ماه شروع مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در گرایش های مختلف را داریم، که امسال نیز این روند ادامه داشته و حتی تغییر در زمان کنکور سراسری هم نتوانست خللی در این روند ایجاد کند و به‌حمدالله توانستیم در زمان مقرر دوره را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: نحوه پذیرش دوره‌های آموزشی ما در این دانشگاه در دو مرحله کنکور و مصاحبه انجام می گیرد که ما امروز شاهد افتتاح دوره ای هستیم که 260 نفر دانشجوی ایرانی و 6 نفر دانشجو را از کشورهای دوست و هم پیمان در گرایش‌های مختلف اعم از گروه‌های آموزشی تخصصی زمینی، هوایی، پدافند هوایی و پشتیبانی خدمات رزمی که شامل گروه های انسانی، مالی، آموزش، لجستیک و گرایش جنگال و سایبری است را مورد آموزش قرار می‌دهیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا افزود: تقویم و زمانبندی آموزشی، کلاس بندی‌ها انجام شده است و سیلابس های درسی نیز مشخص شده اند که بعد از توجیه اولیه از امروز کار دوره تحصیلی رسما آغاز می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: ما در این دانشگاه که بالاترین مرجع تاکتیکی و عملیاتی  ارتش است؛ موارد کلی را در سطح تاکتیک، عملیات و راهبرد به دانشجویان آموزش داده تا بینش کلی آنان را در این حوزه‌ها ارتقا یابد، به نحوی که پس از طی دوره‌ها، آمادگی پذیرش مسئولیت در رده‌های میانی به بالا را در تمامی نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی داشته باشند.

امیر ولیوند ادامه داد: این دانشگاه حتی از ستادکل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، و نیروی انتظامی نیز دانشجو داشته و امیدواریم در سال آینده فارغ التحصیلان کارآزموده ای را در سطح تمامی نیروها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای پذیرش دانشجو مهمان از دیگر کشورها هیچ محدودیتی نداریم افزود: شرط لازم برای اینکار انجام معاهده یا توافق نامه وزارت دفاع با کشورهای متقاضی است. که در اینصورت دانشجو کشور درخواست کننده را پذیرش می شود.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: از آنجا که زبان تدریس ما فارسی است پیش از برگزاری برنامه تحصیلی، دورههای آموزش متوسطه و پیشرفته زبان فارسی برای دانشجویان دایر می شود.

وی با اشاره به اینکه عمده اساتید ما در این دانشگاه دارای مدرک دکتری هستند و 35 درصد این عزیزان فارغ التحصیل از دانشگاههای نظامی استراتژیک دیگر کشورها هستند، خاطرنشان کرد: این قابلیت ها که حتی در دوران قبل از انقلاب نیز تا این اندازه وجود نداشته است، نوید بخش آمادگی و کارآزمودگی کادر و هیئت علمی این دانشگاه در حوزه تدریس دانشجویان است.

امیر ولی‌وند از افزایش تقاضای ورود به دانشگاه در دانشگاه دافوس خبر داده و گفت: این تقاضا نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده است، به طوری که کشورهایی که پیش تر در این دانشگاه دانشجو داشتند تقاضای افزایش سهیمه دارند و دیگر کشورها نیز تقاضای اعزام دانشجو به این دانشگاه را دارند.

در این مراسم امیر دادرس معاون هماهنگ کننده فرمانده کل ارتش، امیر نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نهاجا و امیر بی غم جانشین نداجا حضور داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 62
برچسب‌ها: دافوس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 7 شهريور 1395
نظرات
   

 


 
امیر دادرس از دانشگاه دافوس بازدید کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» رئیس ستاد مشترک آجا و معاون هماهنگ کننده ارتش، پیش از ظهر امروز از بخش‌های مختلف دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف همچون فضای آموزشی، کتابخانه و ساختمان تازه‌تاسیس این دانشگاه در جریان فعالیت‌های آموزشی این مجموعه علمی و پژوهشی قرار گرفت.

امیر دادرس همچنین از سالن اجتماعات تازه‌تاسیس شده این دانشگاه، مزیّن به نام مرحوم «سرلشکر محمد سلیمی» نیز بازدید به عمل آورد.

امیر ولی‌وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در حاشیه این بازدید گزارش‌های لازم را در خصوص بخش‌های مختلف این دانشگاه ارائه کردند.

امیر سرتیپ نصیرزاده معاون هماهنگ‌کننده نهاجا و امیر سرتیپ بی‌غم جانشین نداجا، در این بازدید امیر دارس را همراهی کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 60
برچسب‌ها: امیردادرس , دافوس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 6 شهريور 1395
نظرات
  آسمان ایران امن‌تر می‌شود/ شکار موشک‌های کروز و بالستیک با سامانه «باور 373»

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، پدافند هوایی یکی از مهم‌ترین ارکان نیروهای مسلح است؛ که از دوران دفاع مقدس تاکنون نقش اساسی را در حفظ امنیت و حراست از آسمان و مراکز حیاتی کشور ایفا کرده است.

ستون فقرات پدافندی هوایی کشور در دوران دفاع مقدس و بعد از آن را غالبا سامانه‌های راداری و موشکی  برد متوسط و کوتاه‌برد «راپیر»، «اسکای‌گارد»، «هاگ»، «سام» و توپ‌های 35 و 23 میلیمتری «اورلیکن» تشکیل می‌دادند، این سامانه‌ها اگرچه کارآیی لازم برای برقراری امنیت در ارتفاع پست و متوسط را دارند، به لحاظ کارکردی، ظرفیت رهگیری و درگیری با هواگردهای بلندپرواز را ندارند.

نکته دیگری که جزو نقاط ضعف این سامانه‌ها محسوب می‌شود عدم رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک و کروز است؛ که خود یکی از مهم‌ترین مسائل در منازعات امروزی محسوب می‌شود.

البته ایران اسلامی با خرید سامانه «اس 200» از روسیه توانست بخشی از این کاستی‌ها را در ارتفاع بلند مرتفع کند؛ زیرا موشک‌های آن از قابلیت‌هایی چون سقف پروازی بالا، سرعت 2 هزار و 500 متر بر ثانیه برخوردار بوده و سامانه مذکور توانایی درگیری با اهدافی با بیشینه سرعت هزار و 100 متر بر ثانیه را دارد. اما از آنجا که این سامانه در جنگ‌های صورت گرفته، کارنامه پدافندی خاصی از عملکرد خود به جای نگذاشته است، اکتفا به آن کار صحیحی محسوب نمی‌شود.

از این رو نیاز به تأمین امنیت در ارتفاع بلند و سامانه‌ای که بتواند در برابر هواگردها، ریزپرنده‌ها و پهن‌پیکرها و همچنین موشک‌های بالستیک و کروزی که در سطح مقطع راداری کم پرواز می‌کنند، کارایی لازم را داشته باشد سبب شد تا ایران اسلامی در سال 2007 قراردادی را به ارزش 800 میلیون دلار با دولت وقت روسیه ببندد و سامانه «اس 300» را خریداری کند.



لحظه شلیک موشک اس 200

سه سال بعد رئیس جمهور وقت روسیه با بهانه قرار دادن قطعنامه ۱۹۲۱ شورای امنیت به‌طور یک‌طرفه قرارداد خرید سامانه پدافندی اس 300 که متشکل از پنج آتشبار و سامانه‌های راداری و کنترل و فرماندهی بود را لغو کرد. از آن پس کارشناسان عرصه دفاعی و متخصصان جهادخودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای دانشگاهی تصمیم گرفتند سیستم دفاع موشکی بومی به نام «باور ۳۷۳» را تولید و آن را در نقاط استراتژیک کشور عملیاتی کنند.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) برای ساخت این سامانه موشکی تمامی ظرفیت‌های خود را به کار گرفت؛ به‌طوری که امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء(ص) در شهریورماه سال 93 در جمع خبرنگاران از اولین شلیک موفقیت‌آمیز موشک از سامانه پدافندی باور 373 خبر داده و اعلام کرد: این سامانه جایگزین سامانه دفاع موشکی اس 300 روسی است و در طراحی و فرآیند ساخت آن از هیچ کشوری کمک نگرفته‌ایم.

همچنین این سامانه موشکی برد بلند در رژه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۴ همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از برای نخستین بار رونمایی شد. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نظامی دنیا با دیدن این تصاویر موضع‌گیری کرده و مطالب متنوعی را عنوان کردند؛ که هرکدام در نوع خود جالب و قابل بررسی است.

برای نمونه برخی از کارشناسان مدعی شده بودند آنچه که ایران در روز رژه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۴ به نمایش گذاشته است مهندسی معکوس شده سامانه «HQ9» روسی است؛ که ایران از چین خریداری کرده است.


نمایش لانچر 4 فروندی رونمایی شده از سامانه باور 373

 

تعداد بازدید از این مطلب: 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1395
نظرات
   

 


 
«کاموف 52» با قابلیت نبرد هوایی گزینه احتمالی ایران برای تجهیز ناوگان هوانیروز

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، روز گذشته پرس تی وی خبری را مبنی بر آغاز مذاکرات روسیه برای فروش 60 بالگرد به ایران اعلام کرد.

براساس این گزارش، الکساندر شربینین قائم‌مقام شرکت هولدینگ بالگردهای روس در این رابطه می‌گوید: «برآوردهای ما نشان می‌دهد ایران به حدود 60 بالگرد سبک روسیه نیاز دارد.»

شربینین با اشاره به اینکه مسکو و تهران درباره تامین بالگردهای «سبک آنسات و کا-۲۲۶تی» مذاکره می‌کنند، افزود: «علاوه بر موضوع تحویل این بالگردها، مسئله مونتاژ آنها در ایران نیز در حال بررسی است.»

این 2 مدل بالگرد از نوع چندمنظوره و سبک هستند و معمولا از آنها به‌عنوان آمبولانس هوایی استفاده می‌شود.

این شرکت برای اولین بار از دوم تا چهارم شهریور ماه همایشی را برای شرکت‌های ایرانی و مشتریان احتمالی بالگردهای روس برگزار می‌کند و کارشناسان روس نحوه کارکرد این بالگردهای غیرنظامی را توضیح می‌دهند.

البته سال گذشته نیز در حاشیه نمایشگاه هوایی کیش، مسئولان وقت سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از همکاری مشترک میان این سازمان و شرکت مشهور کاموف، از خرید و تولید انبوه برخی بالگردهای نیمه‌سنگین این کمپانی روسی در داخل ایران خبر دادند.

اما این مذاکرات به دلایل مختلف به تعویق افتاد و حتی بعدها اعلام شد که برنامه‌ای برای همکاری مشترک میان طرف ایرانی و شرکت‌های تولیدکننده بالگرد در روسیه وجود دارد؛ که البته تا به امروز از روند اجرایی این برنامه، خبری اطلاع‌رسانی نشده است.

بی‌تردید آنچه که امروز باید مورد توجه قرار بگیرد استفاده از فرصت به‌دست آمده بر پایه تعامل مثبت ایجاد شده با کشور روسیه به‌واسطه مبارزه مشترک با تروریسم تکفیری و الحاق سامانه پدافندی «اس 300» است؛ که جا دارد مسئولان حوزه امنیتی و دفاعی کشور از این فرصت جهت ارتقای ظرفیت‌های بالگردی به‌ویژه بالگردهای رزمی تهاجمی استفاده کنند.

روسیه در این رابطه گزینه‌های متنوع و قابل توجهی همچون بالگردهای «میل 24»، «میل 28» و بالگردهای «کاموف 50 و 52» را در اختیار دارد؛ که هرکدام به تناسب توانمندی‌ها و کارکردها می‌تواند در توانمندسازی هوانیروز کشور موثر واقع شده و به‌کارگیری شوند.

امروز با پیشرفت‌هایی که در حوزه سامانه‌های دوش‌پرتاب صورت گرفته و اینکه سامانه‌ها قادر به هدف گرفتن بالگردها در شعاع چند کیلومتری هستند، ضرورت استفاده از بالگردهای چابک و پرقدرت و سریع در سطح نیرو احساس می‌شود.

کاموف 52 یک نوع بالگرد چند منظوره تهاجمی و قدرتمند است؛ که در شرایط آب و هوایی مختلف قابلیت پروازی دارد و با توجه به چابکی و مانورپذیری که در میادین رزم از خود نشان داده است، می‌تواند گزینه مناسبی برای تجهیز و ارتقای ناوگان بالگردی کشور محسوب شود.


 

* کارنامه قابل قبول کاموف در سوریه

این بالگرد که در سال‌های اخیر در شهرهای حلب، حمص، تدمر و... مورد استفاده قرار گرفته است، تاکنون کارنامه قابل قبولی را از خود در پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی ارتش سوریه و گروه‌های همپیمانش به جای گذاشته و بسیاری از ادوات و خودروهای زرهی و سنگرهای بتنی و دیگر اهداف جبهه تکفیری‌ها را در سوریه مورد اصابت قرار داده است.



کوسه روسی در آسمان حمص سوریه
 


کوسه روسی در آسمان سوریه

طراحی این بالگرد به گونه‌ای است که قابلیت رهگیری و انهدام اهداف اعم از انواع خودروهای زرهی و تانک‌های سنگین و سبک را دارد. کاموف 52 که به راکت قدرتمند «ویخر» مجهز است، قادر است اهداف خود را در شعاع 10 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

* به‌کارگیری رادار جنگنده «میگ 35» در بالگرد کاموف

به گفته رسانه‌های خارجی این بالگرد از رادار آرایه فازی Zhuk-A جنگنده میگ 35 استفاده کرده و به‌واسطه آن می‌تواند موشک‌های هوا به سطح KH-25 و KH-31 را حمل و در زمان ضرورت علیه اهداف زمینی استفاده کند.

بالگرد کاموف مجهز به 2 موتور توربوشفت کلیموف TV3-117VMA هرکدام به قدرت 2200 اسب بخار است. همچنین این بالگرد قادر است با استفاده از سامانه تثبیت‌کننده تلویزیونی فروسرخ، اهداف را در روز تا فاصله 20 کیلومتری و در شب تا شعاع 13 کیلومتری رؤیت کند.


این گزارش می‌افزاید: کابین بالگرد Ka-52 ضد گلوله بوده و در مقابل گلوله‌های کالیبر12.7 میلی‌متری و ترکش‌های توپ‌های 23 میلی‌متری نفوذناپذیر است.

* استفاده از موشک هوا به هوا در بالگرد کاموف

این بالگرد که از قابلیت‌های رزمی قابل توجهی برخوردار است، جزو معدود بالگردهایی است که توانایی اجرای نبرد هوایی را با استفاده از موشک‌های هواپایه دارد، و می‌تواند انواع بالگردها و هواپیماهای جنگی که در ارتفاع کم و با سرعت زیر صوت پرواز می‌کنند و یا پهپادهای متخاصم را شناسایی کرده و مورد اصابت قرار دهد.

قدرت موتور کاموف 52  به گونه‌ای است که این بالگرد می‌تواند با حمل 2.5 تن سلاح، تا شعاع هزار و 100 کیلومتری برد عملیاتی داشته باشد.

این بالگرد به لحاظ تسلیحاتی به توپ 30 میلی‌متری مدل 2А42 با 500 گلوله،  12 قبضه راکت ضد تانک «ویخر» با برد 10 کیلومتر، چهار قبضه (2 قبضه در هر طرف) راکت هوا به هوای «ایگلا»، 2 بلوک راکت غیر هدایت‌شونده NAPA-134 و یا چهار بلوک راکت غیر هدایت‌شوند NAPA-8 مجهز است.

همچنین بستر لازم جهت تعبیه بمب 500 کیلویی FAB-500 و یا سه عدد بمب ناپالم 3B-500 در این بالگرد وجود دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 2 شهريور 1395
نظرات
   

 


 
موشک «کرم ابریشم» در جنگ ایران و عراق

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «کرم ابریشم» نام موشک ضدکشتی چینی است که در جنگ تحمیلی، هر دو کشور عراق و ایران از آن استفاده می‌کردند.

عراق پس از شکست در عملیات مروارید در آذرماه سال 1359 به این نتیجه رسید که سیاست ضربه و فرار در مقابل نیروی دریایی ارتش را در پیش بگیرد و به خرید تسلیحات موشکی ساحل به دریا از نوع کرم ابریشم و هوا به سطح از نوع اگزوست اقدام کرد. عراق به این‌صورت می‌‏توانست بدون درگیری مستقیم، موشک‌های خود را از راه دور پرتاب کند.

ایران نیز در سال 1363 توانست این سلاح را خریداری کند. در مهرماه سال 66 و با شهادت نادر مهدوی و یارانش در درگیری با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس، ایران به دنبال انتقام خون این شهدا یک نفت‌کش غول‌پیکر آمریکایی را در ترمینال الحمدی کویت با موشک کرم ابریشم و روز بعد هم یک نفتکش کویتی دیگر که پرچم آمریکا بر آن قرار گرفته بود، در همان اسکله با همان نوع موشک شدیداً آسیب دید.


موشک اچ وای 2

ریگان در تلافی این اقدام ایران دستور داد تا سکوی نفتی رشادت (رستم) ایران را نابود کنند. چهار ناو جنگی این سکو را به توپ بستند و 500 میلیون دلار به ایران خسارت زدند. سکوها نظامی نبودند و حمله به آن‌ها نشانه ضعف آمریکایی‌ها بود.

در همان سال با دخالت‌های مصر، ارسال این سلاح از چین متوقف شد.

موشک ضد کشتی کرم ابریشم، خانواده‌ای از موشک‌های کروز میان‌برد و از انواع ابتدایی موشک‌های ضدکشتی چینی است. نام کرم ابریشم برای دو مدل «اچ‌وای-1» و «اچ‌وای-2» در نظر گرفته شده‌است. کرم ابریشم بر پایه موشک ضد کشتی روسی «اس‌اس‌ان-2» (استایکس) یا همان تی-15 پرمیت طراحی شده‌است. این موشک قابلیت شلیک از زمین، هوا و دریا را دارد.


موشک پی 15 که اولین موشک ضدکشتی روسی است و چین با استفاده از مهندسی معکوس و طی مراحل مختلف توانست به موشک کرم ابریشم دست یابد

کلاهک جنگی بزرگ موشک کرم ابریشم این قدرت را به آن می‌داد که یک کشتی سه هزار تنی را غرق کرده یا به شدت به آن صدمه بزند. مدل اچ وای-2 این موشک حداکثر برد مفیدش 100 کیلومتر است.

خاطرنشان می‌سازد، عراق در جنگ خلیج فارس از این موشک به‌عنوان موشک زمین به زمین استفاده کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 7 شهريور 1395
نظرات
   

 


 
مراسم فارغ‌التحصیلی دوره استاد خلبانی بالگرد ترابری شنوک برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرهنگ خلبان علیرضا آمیرزاده، رئیس آموزشگاه خلبانی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز در این مراسم با ارائه گزارشی، فعالیت‌های آموزشگاه خلبانی در تربیت و آموزش خلبانان، خلبانان تست (آزمایشی) و استاد خلبانان و سر استاد خلبانان را تشریح کرد.

وی ضمن گرامی‌داشت عملکرد قهرمانانه خلبانان گردان‌های سنگین نیروبر رزمی شنوک در سال‌های دفاع مقدس و سال‌های پس از آن همچون خدمت‌رسانی به مردم در حوادثی مانند زلزله بم و صدها عرصه دیگر، اظهار داشت: تداوم تربیت و آموزش استاد خلبانان گامی مهم در راستای حفظ آمادگی این یکان در خدمت‌رسانی در مرحله‌های مختلف به کشور است.

در ادامه این مراسم سرتیپ دوم خلبان نوربخش باقری فرمانده پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان نیز ضمن تقدیر از سر استاد خلبانان این دوره آموزشی به دو استاد خلبان فارغ‌التحصیل شده تبریک گفت و سربلندی در خدمت به ایران اسلامی و ادامه راه خلبانان شهید و شهدای زنده این یکان را برای آنان آرزو کرد.

فرمانده پایگاه چهارم رزمی هوانیروز با فرستادن درود به روح بلند شهید سرهنگ خلبان پیمان فرهنگ، گفت: وی نمادی از مردان مردی است که برای عزت و آزادی ایران عزیز، جان خود را تقدیم ایران اسلامی کردند.

شهید سرهنگ خلبان پیمان فرهنگ، در تاریخ ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۸۵ در حین پرواز آموزشی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


شهید سرهنگ خلبان پیمان فرهنگ

تعداد بازدید از این مطلب: 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 3 شهريور 1395
نظرات
   

 


 
اسکورت بیش از 10 هزار کشتی تجاری در دوران دفاع مقدس برای رونق کشور

امیر دریادار دوم محمد پورکلهر، معاون نیروی انسانی نداجا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس در خصوص نقش نداجا در دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نخستین نیروی سازمان‌یافته‌ای بود که پس از حمله عراق به ایران به دفاع از خاک میهن اسلامی پرداخت و از پیشروی دشمن جلوگیری کرد؛ یکی از آن حماسه‌ها، حماسه مقاومت 34 روزه‌ی دفاع از خرمشهر است؛ که توسط تکاوران نداجا انجام شد. وقتی از آن مقاومت به‌عنوان حماسه یاد می‌کنیم بدین معناست که راهبرد رژیم بعث عراق شکست خورد و نقشه‌ی صدام مبنی بر اینکه یک روزه خرمشهر، سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای تهران را اشغال کند، با همکاری سایر نیروهای مردمی و سپاه به سرانجام نرسید.

وی افزود: شهر خرمشهر پس از 19 ماه اسارت در خرداد ماه 1361 و پس از طی چهار مرحله عملیات الی بیت‌المقدس آزاد شد و در این عملیات و به خصوص در مرحله نخست آن نیروی دریایی ارتش نقش به سزایی داشت. در این مرحله نیروی دریایی با در اختیار قرار دادن 300 قایق نیروها را از رود کارون عبور داد. پنج هواناو، 100 نفر غواص، پنج بالگرد و سه گردان تفنگداران دریایی نیز در جریان عبور از رودخانه نقش داشتند. در مرحله آخر و در پاکسازی خرمشهر نیز نیروی دریایی نقش داشت.

معاون نیروی انسانی نداجا عنوان داشت: در چند ماه نخست جنگ و در عملیات مروارید، پرونده نیروی دریایی ارتش عراق بسته شد و عراق در عرصه دریا تا پایان جنگ نتوانست عرض اندامی بکند.

امیر پورکلهر خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم این نیرو در دوران دفاع مقدس اسکورت نفت‌کش‌ها و کشتی‌های تجاری بود؛ که نقش حمایتی از اقتصاد کشور در آن دوران داشت. در دوران دفاع مقدس بیش از 10 هزار کشتی تجاری اسکورت شد؛ تا واردات و صادرات کشور به خوبی انجام شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 7 شهريور 1395
نظرات
 
 

مسدودسازی در واتس‌اپ:
اپلیکیشن واتس‌اپ را روی دستگاه هوشمندتان اجرا کرده و صفحه ارسال پیام به مخاطب موردنظر را باز کنید. می‌توانید با مراجعه به منوی Contacts روی نام مخاطب موردنظر فشار دهید یا در سیستم‌عامل آی‌او‌اس گزینه Chats را انتخاب کنید.در پنجره گفت‌وگو روی آیکون منو فشار داده یا کلید منو روی دستگاه هوشمندتان را فشار دهید.از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ More را انتخاب کرده و روی Block فشار دهید. در سیستم‌عامل آی‌او‌اس روی شماره تلفن یا نام مخاطب فشار داده و گزینه Block this Contact را انتخاب کنید.در پنجره تائید روی OK فشار دهید. (در سیستم‌عامل آی‌او‌اس روی Block فشار دهید)از حالا به بعد مخاطب موردنظر شما در لیست سیاه مسدود شده‌ها قرار گرفته و قادر به ارسال پیام یا برقراری تماس با شما نخواهد بود.

رفع مسدودیت در واتس‌اپ:
برای انجام این کار می‌توانید از دو روش کمک بگیرید:
روش اول: از بخش Contacts روی نام مخاطب مسدود شده فشار داده و چند لحظه صبر کنید سپس از منوی به ‌نمایش درآمده گزینه Unblock را انتخاب کنید. (این روش برای اجرا روی تعداد مخاطبان کم توصیه می‌شود)روش دوم: با فشار آیکون منوی اصلی یا کلید منوی اصلی، به بخش Settings در واتس‌اپ مراجعه کرده و گزینه Account را انتخاب کنید.در ادامه به بخش Privacy مراجعه کرده و روی Blocked Contacts فشار دهید. در پایان از فهرست به‌نمایش درآمده روی هریک از مخاطبان موردنظر فشار داده و با انتخاب گزینه Unblock در پنجره به‌نمایش درآمده، فرمان رفع مسدودی را صادر کنید. (در سیستم‌عامل آی‌او‌اس باید پس از انتخاب مخاطبان موردنظر صفحه را به پایین اسکرول کرده و Unblock this Contact را فشار دهید)

تعداد بازدید از این مطلب: 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود