آمار مطالب

کل مطالب : 870
کل نظرات : 52

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 19
باردید دیروز : 42
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 68
بازدید سال : 262
بازدید کلی : 8970

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آرامش بهاری و آدرس aramesh_bahari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 22 آذر 1394
نظرات
افسران - خبرنگار ایتالیایی روایت می‌کند؛
تعداد بازدید از این مطلب: 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 30 آذر 1394
نظرات

 

تو دنیایی زندگی میکنیم که پول حرف اول را میزند با حال یک سری هستند که عاشق ما ایرانی ها شدندو در ٢۴ساعت شبانه روز ٣۵٠٠ساعت برنامه فقط برای ماپخش میکنن؛شبکه هایی که خارج از جغرافیای ایران برای نگاه کردنش بایدپول پرداخت کرد؛مثل شبکه ی BBCکه داخل خود انگلیس فعالیت داره ازمردمش برای پخش این شبکه مالیات میگیره اما برای ما رایگان پخش میکنه... 


بیشترین فیلم های پورنر بعد از غزه برای ایران پخش میشه چرا که جوون غزه تفنگ رو بگذاره زمین و حواسش بره ب جای دیگه.
 

واقعیت این است   این دسته اقدامات  رسانه ها از یک پشتوانه    فکری برخودار است که نمونه آن بشرح زیز است
١-جرج شولتس استراتژیست معروف آمریکا:انقلاب اسلامی ایران خطرناک ترین دشمن مشترک تمدن غرب درسرتاسر تاریخ آن است.
٢-ریچاردنیکسون درکتاب پیروزی بدون جنگ نوشته:اسلام خمینی وبنیادگرایی اسلامی برای ماخطرناک تراز تهدید کمونیسم و شوروی است.
٣- (توماس فرید من)در ١٢بهمن سال ١٣٨۵ مقاله ای نوشته به اسم ویزای دانشجویی:
لازم نیست آمریکا به ایران لشکر کشی کند؛باید روابط خود را با ایران گسترش دهد وسفارتخانه خود رادر تهران  بازگشایی کند
این سفارت پیش از هر چیز باید پنجاه هزار بورسیه تحصیلی به نخبگان و جوانان ایرانی برای ادامه ی تحصیل به دانشگاه های آمریکا بدهد؛
فقط این کار را بکنید وبنشینید وشاهد خروش شگفت آورترین بحث ها در داخل ایران باشید
میتوانیدبر سر آن شرط بندی کنید.... 
۴- میشل هوئلیک،نویسنده ی اسلام ستیز فرانسوی می گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی،با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد،فقط با فاسد کردن آن ها می توان به پیروزی دست یافت.پس باید جای بمب بر سر مسلمانان دامن های کوتاه فرو بریزیم...

تعداد بازدید از این مطلب: 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 30 آذر 1394
نظرات
«سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی که سال ۲۰۰۸ بعد از ۳۰ سال اسارت از سلول‌های دشمن صهیونیستی آزاد شده بود، شب گذشته در حمله موشکی دشمن دیرینه‌اش به دمشق، به شهادت رسید.
 
شهید «سمیر قنطار» سردار اسرای لبنانی، که بود؟
 
 

 «سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی در 20 جولای 1962در روستای دروزی نشین «عیبه» از توابع استان «جبل» لبنان به دنیا آمده و  در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 104
برچسب‌ها: سمیر قندی , لبنان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 14 آذر 1394
نظرات
   

 


 
قابلیت‌های عملیاتی 8 کروز ایرانی در تامین امنیت خلیج فارس و دریای عمان

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس: بدون تردید موشک‌های کروز دریایی با قابلیت‌هایی که در انهدام شناورهای سنگین و سبک در مسافت‌های گوناکون دارند، می‌توانند نقش ویژه‌ای در استراتژی دفاعی کشور و ایجاد بازدارندگی و ثبات در عرصه دریا داشته باشند؛ به همین جهت به بررسی بخشی از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه در این حوزه می‌پردازیم.

**کروز دریایی نور با قابلیت نفوذ در زره شناورهای مجهز به فیوز تاخیری

 کروز دریایی «نور» نمونه‌برداری شده از موشک C- 802 ساخت چین است؛ که در دهه 70 در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار گرفت. موشک نور با طول 6.38 متر که 1.24 متر آن مربوط به موتور راکتی اولیه است، 715 کیلوگرم جرم داشته که 175 کیلوگرم آن مربوط به سر جنگی نفوذگر نیمه‌زرهی موجود در آن است.

این موشک با طول 639 سانتیمتر و قطر 36 سانتیمتر از موتور پیشرانه توربو جت و  سوخت مایع استفاده می کند و تا 120کیلومتر برد عملیاتی دارد.


سیستم هدایت این موشک مبتنی بر رادار داخلی و رادار فعال است و سرعت پرواز آن در هوا 0.9 ماخ یا 1100 کیلومتر بر ساعت یعنی چیزی حدود 300 متر بر ثانیه است. ارتفاع پروازی این موشک 20 تا 30 متر از سطح دریا و همچنین وزن سر جنگی آن 165 کیلوگرم، و از نوع شدیدالانفجار (High explosives) با قابلیت نفوذ در زره کشتی‌های مجهز به فیوز تأخیری است.

موشک نور برای پرتاب از شناورها یا سکوهای ساحلی، با یک موتور راکتی اولیه سوخت جامد سرعت گرفته و پس از جدا شدن این پیشران، با موتور توربوجت که ورودی هوای آن زیر بدنه و بین دو بال پائینی قرار دارد به مسیر خود ادامه می‎دهد.

شلیک موشک نور از پرتابگر ثابت

تعداد بازدید از این مطلب: 96
برچسب‌ها: خلیج فارس , موشک کروز ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1394
نظرات
   

 


 
خنثی‌سازی بمب در محور ایرانشهر- سرباز

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی گفت: با هوشیاری مأموران نیروی انتظامی و همکاری مردم بمبی 21 کیلوگرمی که در محور مواصلاتی ایرانشهر - سرباز کار گذاشته شده بود، کشف و خنثی شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این عملیات گفت: طی دو روز گذشته در پی اخبار به دست آمده و گزارش مردمی مبنی بر کار گذاردن تله انفجاری توسط گروه‌های معاند در محور مواصلاتی، ایرانشهر-سرباز، برای ضربه زدن به نیروهای امنیتی و مردم محلی،بلافاصله اکیپ‌هایی مجهز و زبده از پلیس امنیت عمومی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی گفت: اکیپ‌های عملیاتی پس از چندین ساعت تلاش و عملیات جستجو نقطه به نقطه در این محور، نهایتا موفق شدند جعبه‌ای سبز رنگ را به ابعاد 30 در 30 سانتی‌متر و به وزن تقریبی 21 کیلوگرم که حاوی مواد منفجره و در کنار تخته سنگی نزدیک این محور کار گذاشته شده بود، کشف کنند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: با کشف این بسته بمب، بلافاصله تیم‌های عملیاتی و چک خنثی جهت پوشش و تأمین امنیت از ایرانشهر به محل اعزام شدند و با هماهنگی قرارگاه شهید معمار سپاه پاسداران و با انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی بمب خنثی شد.

رحیمی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم غیور استان با پلیس خاطرنشان کرد: این عملیات با هوشیاری پلیس و همکاری خوب مردم در پایان بدون هیچ مورد خاصی به پایان رسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 97
برچسب‌ها: بمبگذاری , ایرانشهر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1394
نظرات
   

 


 
هدف؛ «اوسیراک»/ حمله هوایی ایران به رآکتور اتمی عراق یکسال پیش از رژیم صهیونیستی

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس: به یمن امپراتوری تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب وصهیونیسم جهانی، بخش عمده‌ای از افکار عمومی جهانیان از تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به رآکتور اتمی عراق و نابودی آن خبر دارند. حال آنکه این نیروی هوایی جمهوری اسلامی بود که نزدیک به یک سال پیش از حمله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در در 7ژوئن 1981به اوسیراک عراق، طی عملیاتی جسورانه و خارق‌العاده توانست تأسیسات این رآکتور را درهم بکوبد.

براساس این گزارش عملیات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی که در یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۶۰صورت گرفت، متشکل از  یک دسته ۸ فروندی اف-۱۶بمب‌افکن با اسکورت شش فروند اف-۱۵ مدل A بود که جنگنده بمب‌افکن‌های اف-16 آن متعلق به ایران بود که به واسطه این رژیم غاصب و تعلل برخی مسئولان سیاسی آن زمان کشور، غصب شده بود، و این جنگنده‌ها جزو همان اف-16‌های خریداری شده توسط ایران بود؛ که آمریکا به رژیم صهیونیستی تحویل داد.

**بررسی پرونده خرید جنگنده های اف 16 از آمریکا

نیروی هوایی ایران در بین سال‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ سفارش خرید ۳۰۰ فروند از این جنگنده را به شرکت جنرال داینامیکس ابلاغ کرد که با موافقت طرف آمریکایی در مرحله اول این معامله، قرارداد خرید 160 فروند از این جنگنده میان نیروی هوایی وقت ایران و شرکت جنرال داینامیکس منعقد شد و دولت ایران طی این فرآینده هزینه تمامی آنها را پرداخت نمود. ولی دولت بازرگان این سفارش و تقریباً تمام خریدهای نظامی ایران از آمریکا را لغو کرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 17 آذر 1394
نظرات

 


 
بازدید وابستگان نظامی 28 کشور جهان از دانشگاه امام علی(ع)

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، وابستگان نظامی 28 کشور جهان با عنوان  "پیام‌آوران صلح و دوستی" از قسمت‌های مختلف  دانشگاه افسری امام علی(ع) بازدید کرده و با گوشه‌ای از دستاوردهای آموزشی و پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه آشنا شدند.

در این دیدار امیر سرتیپ دوم فولادی، فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) طی سخنانی با اشاره به تاریخچه و نقش دانشجویان این دانشگاه در دوران دفاع مقدس گفت: اولین مدافعین جنگ تحمیلی دانشجویان این دانشگاه بودند؛ که داوطلبانه وارد صحنه نبرد شدند و ده‌ها تن از آنان به شهادت رسیدند.  دو فرمانده شهید و بیش از هزار شهید از میان دانش‌آموختگان این دانشگاه دوران دفاع مقدس در خیل شهدای دوران دفاع مقدس از اعتقاد راسخ پرورش‌یافتگان این دانشگاه حکایت دارد.

وی با اشاره به اصول و راهبردهای دانشگاه افزود: دانشگاه افسری امام علی (ع) آمادگی دارد در راستای راهبردهای کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همواره مشوق همکاری با نیروهای مسلح کشورهای دوست بوده است، در صورت هماهنگی،  برای بازدید متقابل بین دانشگاهی در قالب هیئت‌هایی مرکب از فرماندهان، اساتید و دانشجویان اقدام کند. اصول و اساس کار ما در این دانشگاه بر خداجویی و اسلام‌محوری – ولایت‌مداری- دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی- خودباوری و خود اتکایی- بصیرت و آینده‌نگری- نگرش آرمانی و توام با عمل انقلابی- تکلیف‌گرایی و شهادت‌طلبی- انضباط و قانون‌مداری- خلاقیت‌محوری و نوآوری بنا نهاده شده است.

وی خطاب به وابستگان نظامی کشورهای جهان خاطرنشان ساخت: دانشگاه افسری امام علی(ع) با ره‏‌توشه‌های تجربی از گذشته و با داشتن چشم‌اندازی منطقی به آینده همواره در هر شرایطی به قدرت پاسخگویی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کنش‌های محیطی می‌اندیشد که با مجاهدت و پا در رکابی در این منطقه بسیار حساس و مهم جنوب غرب آسیا توانسته است امنیت مثال‌زدنی و کم‌نظیری را برای نظام و مردم عزیز خود ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، در این بازدید وابستگان نظامی با حضور در مقبره شهدای گمنام دانشگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 17 آذر 1394
نظرات
   
سفر هیئت بلندپایه نظامی چین به ایران/ ارتقاء تجهیزات بومی با استفاده از دانش فنی دیگر کشورها

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اهمیت دریا در توسعه مناسبات نظامی، سیاسی و فرهنگی میان کشورها اظهار داشت: به مناسبت گرامی‌داشت 7 آذر روز نیروی دریایی، در هفته جاری پذیرای نمایندگان نظامی 40 کشور بودیم.

وی با بیان اینکه اینگونه تعاملات در سطح نظامیان موجب ارتقاء و توسعه روابط دیپلماتیک به‌ویژه در حوزه دریا می‌شود، افزود: نیروی دریایی با بسیاری از کشورها مراوده داشته و این تعاملات و دید و بازدیدها قطعا با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی صورت می‌گیرد.

دریادار سیاری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما ملتی صلح‌طلب هستیم، گفت: ناوگروه‌های ما در طول رفت و آمدهای خود در آب‌های آزاد، ضمن تامین امنیت لازم در خطوط مواصلاتی و مبارزه با تروریسم دریایی به کشورهای هم‌پیمان سفر کرده و ضمن ابلاغ پیام صلح و دوستی، خط مشی‌های راهبردی مشترک را در تامین امنیت در عرصه دریاها مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با اعلام این خبر که هفته آینده پذیرای هیئت عالی‌رتبه نظامی از کشور چین هستیم و هفته بعد از آن نیز با هیئت عالی‌رتبه هندوستان در تهران ملاقات خواهیم کرد، افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی به دنبال گسترش مناسبات نظامی-امنیتی و تحکیم روابط در عرصه آب‌های آزاد، ماموریت خود را انجام می‌دهد و در این رابطه تاکنون همکاری‌های لازم را با تکیه بر اهداف و منافع مشترک با دیگر کشورها داشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هدف ما از برقراری اینگونه روابط و تعاملات صرفا تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز از دیگر کشورها نیست، تاکید کرد: ما در راستای بومی سازی تجهیزات در داخل کشور گام برمی‌داریم و در این رابطه از دانش علمی و فنی دیگر کشورها نیز استفاده می‌کنیم.

وی در این رابطه افزود: نیروی دریایی تا به امروز با تکیه بر دانش متخصصان خود موفقیت‌های زیادی را در عرصه ساخت و تولید بومی ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، زیردریایی‌ها و... به‌دست آورده است؛ بنابراین ارتباط با دیگر کشورها تنها به‌منظور تامین تجهیزات نیست، بلکه در جهت توسعه روابط دیپلماتیک، توسعه علم و دانش، بهره‌گیری از دانش بومی آنها با تبادل استاد و دانشجو، و همکاری در برقراری امنیت به‌ویژه تامین امنیت در شمال اقیانوس هند است؛ که از نظر اقتصادی مهمترین منطقه استراتژیک دنیا محسوب می شود و در بحث مقابله با ناامنی و تروریسم دریایی نسبت به دیگر مناطق در اولویت قرار دارد.

دریادار سیاری افزود: یکی دیگر از اهداف ما در برقراری اینگونه روابط ارتقای توان رزمی فی مابین است؛ که این مسئله در رزمایش‌ها و تمرینات مشترکی که در طول سال با دیگر کشورها انجام می‌دهیم تجلی می‌یابد.

وی در پایان از اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات در اوایل ماه آینده با کشور عمان خبر داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 114
برچسب‌ها: ارتش , چین ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 86
برچسب‌ها: بین الحرمین ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1394
نظرات

 

15 آذر روز دلیر مردان هوانیروز و سالروز عروج آسمانی شهید کشوری

تعداد بازدید از این مطلب: 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 17 آذر 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 123
برچسب‌ها: سلام , امام رضا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1394
نظرات

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هرگونه تحرکات ضدامنیتی در مرزها را از سوی هر دیوانه‌ای که بخواهد کاری احمقانه انجام دهد، سرکوب خواهیم کرد.

 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هرگونه تحرکات ضدامنیتی در مرزها را از سوی هر دیوانه‌ای که بخواهد کاری احمقانه انجام دهد، سرکوب خواهیم کرد.

امیر کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور، گفت: همزمان با بازگشت زائران اباعبدالله الحسین(ع) به میهن اسلامی، یگان‌های نیروی زمینی ارتش ظرفیت و امکانات خود را برای آسایش و رفاه زائران به‌کار گرفته‌اند.

وی افزود: یگان‌های نزاجا در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه مستقر شده و با عشق به امام حسین(ع) و در جهت خدمت به زائران همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌‌اند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان "هرگونه تحرکات ضدامنیتی در مرزها را از سوی هر دیوانه‌ای که بخواهد کار احمقانه انجام دهد، سرکوب خواهیم کرد"، اظهار داشت: ارتش ظرفیت بالگردی و پهپادی خود را در نقاطی که زوار به کشور وارد می‌شوند به‌کار گرفته است و تاکنون هیچ‌گونه تهدید و مورد ضدامنیتی در مرزها نداشته‌ایم.

امیر حیدری ادامه داد: ارتش در تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های مرزها ایستگاه‌های پذیرایی مستقر کرده است تا مردم وجود ارتش را به‌عنوان یک نهاد خدمت‌گزار احساس کنند.

وی از اعزام یگان‌های حمل و نقل به مرز مهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام در جهت آسایش و انتقال هرچه سریع‌تر زوار انجام شده است؛ علاوه بر آن نیز آمبولانس‌های ارتش در نقاط مدنظر مستقر شده‌اند تا مصدومان احتمالی را معالجه کنند یا به بیمارستان‌ها انتقال دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 12 آذر 1394
نظرات
 
العربیه در خبری فوری اعلام کرد مقامات روسیه از آغاز تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران خبر داند.
هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 13 آذر 1394
نظرات
 

قورباغه عربستان هم برای ایران ابوعطا خواند! تحلیلگران سعودی در ادعایی عجیب اعلام کرده‌اند در صورتی که صبر عربستان در قبال ایران سر بیاید، ریاض می‌تواند حریم هوایی ایران را در کمتر از 4 ساعت تسخیر کند. در حالی که عربستان گرفتار دخالت‌های نظامی خود در بحران‌های منطقه از جمله بحران یمن است، کارشناسان سعودی مدعی شده‌اند که عربستان می‌تواند در کمتر از چهار ساعت حریم هوایی ایران را تسخیر کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 14 آذر 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 116
برچسب‌ها: شهدا , کربلا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 17 آذر 1394
نظرات
 
 

صفوان بن یحیى از امام صادق(ع) نقل مى‏ کند که فرمود: 
ابلیس گفت: پنج چیز است که من در آنها حیله ‏اى ندارم ولى بقیه مردم در دست من هستند:  
کسى که از روى صدق نسبت به خدا پناه برد و در تمام کارهایش به او توکّل کند، 
و کسى که تسبیح گفتن او در شب و روز زیاد باشد، 
و کسى که به برادر مؤمن خود همان را بپسندد که بر خود مى‏ پسندد، 
و کسى که به هنگام رسیدن مصیبت خود را نبازد، 
و کسى که به آنچه خدا به او داده راضى باشد و غم روزى نخورد.
تعداد بازدید از این مطلب: 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1394
نظرات
   
اظهار نظر فرمانده قرارگاه پدافند هوایی درباره سقوط پهپاد در جنوب کشور

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه مراسم گرامی‌داشت سردار شهید حسن تهرانی‌مقدم و در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر سقوط یک فروند پهپاد در جنوب کشور گفت: ما به‌منظور سنجش سطح آمادگی نیروهای پدافندی یک فروند پهپاد را به منطقه مورد نظر اعزام کردیم که در پی آن  نیروها ایجاد وضعیت کرده و به کمک سامانه‌های جنگ الکترونیک ارتش و سپاه آن پهپاد را سرنگون کردند.

وی درخصوص همکاری نظامی روسیه با دولت سوریه و حمله موشکی روس‌ها به مواضع تروریست‌های تکفیری نیز عنوان کرد: روسیه اقدام خوبی را علیه داعش آغاز کرد؛ که باید زودتر این کار را انجام می‌داد و ما این اقدام را تحسین می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه اقدامات روس‌ها را هم از نظر پدافندی رصد می‌کنیم، افزود: روسیه از مرزها و فضای آزاد برای مقابله با داعش استفاده می‌کند؛ روس‌ها به هیچ عنوان تاکنون از فضای ما استفاده نکرده‌اند؛ بلکه آنها از فضاهای بین‌المللی برای انهدام مواضع داعش استفاده می‌کنند.

امیر اسماعیلی درباره برنامه پدافند هوایی برای پوشش امنیتی زائران اربعین نیز گفت: پوشش هوایی مسیر زائران تقریبا از یک هفته قبل آغاز شده و تا سه الی چهار روز بعد از اتمام مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تحویل سامانه اس 300 روسی به ایران عنوان کرد: سامانه‌های موشکی، راداری، شنود الکتریکی و دیده‌بانی ما که توسط دانشجویان عزیز و متخصصین نظامی در پدافند هوایی ساخته شده‌اند، نیازهای ما را به اندازه مطلوبی برطرف می‌کنند؛ که به نظرم جایی برای دغدغه دیر و زود شدن دریافت سامانه اس300 باقی نمی‌گذارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 4 آذر 1394
نظرات
   

 

مرکز آموزش خلبانی نیروی دریایی در پایگاه دریایی بوشهر افتتاح شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم شهرام ایرانی، معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این مرکز به منظور تربیت خلبانان بالگردهای دریایی که تفاوت آن با سایر بالگردها کسب توانمندی پرواز بر روی دریاست، امروز با حضور فرمانده کل ارتش افتتاح شد.

وی افزود: علاوه بر تربیت خلبانان دریایی، دوره های تکمیلی از قبیل دوره های تخصصی عملیات مین روبی با بالگرد، پرش چترباز، بارریزی و دوره های ایمنی در این مرکز آموزش داده می شود.

ایرانی خاطر نشان کرد: این مرکز برای نخستین بار در کشور افتتاح شده و توانمندی های آن منحصر به جمهوری اسلامی ایران است.

شایان ذکر است دستاوردهای نیروی دریایی از قبیل  حوض شناور 800 تنی به نام بوشهر، الحاق دو فروند بالگرد مین‌روبRH به نام اژدهای دریا و بالگرد ضدسطحی AB، شبیه‌ساز تمرینات کنترل صدمات، تعمیر اساسی موتورهای اصلی ناوهای موشک‌انداز، مراکز آموزش تخصصی سطحی و هوایی و تعمیر اساسی سامانه رانش یکان‌های یدک‌کش نیز با حضور فرمانده کل ارتش صبح امروز(چهارشنبه) افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نظرات

افسران - Arbaeen

تعداد بازدید از این مطلب: 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 7 آذر 1394
نظرات

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار سی ان ان گفت اگر حضور ایران در فرایند عملیات نجات خلبان روس درست باشد، این مسئله از توان فزاینده عملیاتی ایران در تحولات داخل سوریه حکایت دارد. 
باربارا استار، خبرنگار این شبکه در پنتاگون درباره گزارش رسانه های ایرانی درباره حضور نیروهای ایرانی و حتی حزب الله در عملیات نجات خلبان روس گفت: آنچه توجه همه را به خود جلب کرده این مسئله است که ژنرال قاسم سلیمانی که از قدرتمندترین شخصیت های سپاه ایران به شمار می رود این عملیات را ستوده است. ما در حال حاضر نمی دانیم که آیا وی در محل حضور دارد یا خیر. به طور معمول فردی با درجه وی در چنین محل هایی حضور پیدا نمی کند. با این حال وی طی ماههای اخیر دایما در حال رفت و برگشت به سوریه بوده است. بنابراین آمریکا این مسئله را محتاطانه زیر نظر دارد زیرا آنها تردیدهای بسیار کمی درباره حضور سردار سلیمانی در منطقه دارند و اگر این مسئله درست باشد از افزایش توان فزاینده ای در تحولات داخل سوریه حکایت دارد. 
تعداد بازدید از این مطلب: 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 7 آذر 1394
نظرات

سایت روسی اسپوتینک با در نظر گرفتن اظهار نظر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه که گفته است" ترکیه از پشت خنجر زد"  کاریکاتور زیر را به تصویر کشیده است.

سایت روسی با کاریکاتور ها یش از خجالت ترکیه دارامد + تصاویر


ب

تعداد بازدید از این مطلب: 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نظرات
انتشاردومین نامه مقام معظم رهبری در فضای مجازی تحت عنوان درد مشترک، با بازتاب های فراوانی رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، " تروریسم، درد مشترک ما و شما" عنوان دومین نامه رهبری به جوانان غربی بود که با واکنش های فراوان خارجی و داخلی در فضای مجازی مواجه شد.

کاربران جهان در سراسر فضای مجازی، از توئیتر و فیس بوک گرفته تا اینستاگرام و تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی به زبان های مختلف این پیام را نشر دادند، تا به گوش جهانیان برسد.

گفتنی است؛ این پیام مقام معظم رهبری از طریق هشتگ های #درد-مشترک و #CommonWorry در فضای مجازی دست به دست می شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 8 آذر 1394
نظرات
   
برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک نداجا تا پایان آذر ماه

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به برگزاری رزمایش‌های تخصصی این نیرو تا پایان آذر ماه اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جهت  ارتقای توانمندی و مهارت کارکنان خود رزمایش‌های تخصصی را به‌طور ویژه در طول سال برگزار می‌کند.

وی در این رابطه گفت: نداجا در روزهای آتی چندین رزمایش تخصصی را برگزار می‌کند؛ که یکی از آنها رزمایش تخصصی "زیرسطحی" است؛ که در آن از ظرفیت‌های کلاس مختلف زیردریایی‌ها به‌طور ویژه استفاده می‌شود.

امیر سیاری ادامه داد: رزمایش تخصصی شناورهای سطحی را در دستور کار داریم؛ که در آن کلاس مختلف ناوشکن‌ها جهت هماهنگی بیشتر به کار گرفته می‌شود. همچنین رزمایش تخصصی هوادریا را با استفاده از ظرفیت‌های بالگردی و هواپیماها اجرا خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش تخصصی موشکی تصریح کرد: یکان‌های موشکی نیروی دریایی این رزمایش که یکی از مهمترین رزمایش‌های نداجا است، را انجام می‌دهند، و طی آن اهداف مورد نظر را با سامانه‌های پرتابگر ثابت و متحرک و استفاده از انواع موشک‌ها و اژدرها مورد اصابت قرار می‌دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از برگزاری رزمایش تخصصی جنگال خبر داد و افزود: این رزمایش برای ما بسیار حائز اهمیت است و سعی می‌کنیم در آن تمامی تاکتیک‌های الکترونیکی دشمن را دنبال کرده نیروهای خودی را در فضای تاکتیکی دشمن قرار دهیم و توان دفاعی خود را در آن فضا تست کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ ارتباطات بین نیروها از الزامات منازعات عصر حاضر است، افزود: رزمایش تخصصی ارتباطات، از دیگر رزمایش‌های تخصصی این نیرو است، که در آن با استفاده از شیوه‌های نوین و سامانه های به روز سعی در حفظ و برقراری ارتباط در شرایط جنگی می کنیم.

دریادار سیاری گفت: یکی دیگر از رزمایش‌های تخصصی ما را رزمایش عملیات ویژه است که نیروهای ویژه در آن نحوه استقرار در سواحل و نقاط استراتژیک را تمرین می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نظرات
   
 

امیر سرتیپ دوم علی وفادار فرمانده یکان موشکی نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به الحاق موشک کروز دریایی قدیر به ناوگان موشکی نداجا اظهار داشت: قطعا داشتن موشک‌های برد بلند موجب افزایش قدرت ما در عرصه دریا شده و همچون دست بلندی در دریا موجب ارتقای توان رزمی یکان‌های ما در دریا و ساحل خواهد شد.

وی در خصوص مختصات کروز دریایی "قدیر" گفت: این موشک از قدرت تخریب بالا، توان مقابله با جنگ الکترونیک، ارتفاع پروازی پایین، و دقت فزاینده در ناوبری و در کشف و انهدام اهداف برخوردار است؛ که به‌طور قطع اینها عواملی هستند که می‌تواند قدرت دریایی ما را در افزایش دهد.

امیر وفادار با بیان اینکه این موشک در کلاس کروز دریایی "نور" قرار دارد، افزود: این موشک نسبت به موشک‌های کلاس خود از دقت نقطه‌زنی، قدرت تخریب و برد بیشتری برخوردار است؛ که می‌تواند از پرتابگرهای ثابت و متحرک ساحلی و شناوری به سوی اهداف پرتاب شود.

فرمانده یکان موشکی نیروی دریایی ارتش افزود: با تحویل این موشک از سوی وزارت دفاع به نداجا میزان توانمندی و بازدارندگی جمهوری اسلامی در عرصه دریاها ارتقا یافته است.

وی همچنین در خصوص برگزاری رزمایش تخصصی موشکی نداجا گفت: این رزمایش به‌منظور ارتقای توان رزمی و انتقال دانش و تجربه به کارکنان جوان به‌زودی برگزار می‌شود.

امیر وفادار گفت: در این رزمایش از این موشک استفاده نخواهد شد؛ اما در رزمایش‌های آتی و بزرگ نداجا این موشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش روز گذشته در جریان الحاق موشک‌های کروز قدیر به ناوگان نداجا، اژدر و موشک را دو سلاح مهم و استراتژیک یگان‌های دریایی در سطح و زیر دریا برشمرد و گفت: موشک‌هایی که ما امروز بهره‌برداری می‌کنیم موشک‌های بسیار خوب و مناسبی برای انجام ماموریت‌های مختلف چه ساحل به سمت دریا و چه سطح به سطح یعنی از روی یگان شناور به سمت اهداف دریا و یا از طریق زیردریایی‌ها است.


 

فرمانده نداجا همچنین دقت زیاد، برد بالا، قابلیت انعطاف بیشتر، سرجنگی بهتر و حساسه‌های مناسب‌تر موشک‌ها را عامل مؤثری در افزایش توان موشکی ساحل به دریا و ناوها و ناوشکن‌های این نیرو در عرصه دفاع از مرزهای آبی دانست.

تعداد بازدید از این مطلب: 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نظرات

افسران - بهترین کانال

تعداد بازدید از این مطلب: 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 8 آذر 1394
نظرات

عملیات مروارید یک عملیات نیروی دریایی ایران در جنگ #ایران و عراق است
که در ۷ آذر سال ۱۳۵۹ با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش برای بمباران بندر #ام‌قصر
و دو #سکوی نفتی مهم عراق ؛ البکر و الامیه در ساحل اروندرود انجام شد.

در جریان این عملیات ۴ فروند قایق #موشک‌انداز عراقی کلاس «اوزا» و ۷ فروند ##شناور دیگر عراقی
غرق شده و ۶ فروند میگ-۲۳ ، یک میگ-۲۱ و یک فروند #بالگرد سوپر فریو نیروی هوایی عراق
نیز سرنگون شدند.
ناوچه #پیکان در این عملیات توسط نیروی دریایی عراق منهدم گردیده و یک #فانتوم ایرانی
نیز سرنکون شده و یکی دیگر هم آسیب دید.
نیروی دریایی عراق در این عملیات آسیب قابل توجهی دید و تا پایان جنگ قادر به ایفاء نقش موثری نبود.

در آن زمان بخش مهمی از بارگیری و تخلیه کالا برای عراق از طریق بندر #ام‌القصر
که در ساحل غربی #اروند رود است ، انجام می‌گرفت.
و بخش مهمی از صدور نفت عراق هم از طریق دو سکوی عظیم نفتی به نامهای « #البکر » و « #الامیه »
واقع در مصب اروندرود عملی می‌شد.
در روز هفت آذر ۱۳۵۹ در عملیات #مروارید این سکوهای #نفتی منهدم شدند
و عملاً صدور نفت عراق از طریق دریا قطع گردید.

بدین ترتیب ، رفت و آمد کشتی‌های #نفت_کش و تجاری برای کشور عراق که از این طریق
انجام می‌گرفت و برای عراق در زمان جنگ نقش اساسی و تعیین کننده داشت ، ناممکن شد.
از آن سو، ۹۰ درصد از #صادرات و واردات ایران که از طریق دریا بود
با پیروزی نیروی دریایی ایران و #سیادت دریایی ایران در #خلیج_فارس ، امکان‌پذیر بود.

همچنین در این عملیات #فانتوم های ایرانی سه فروند میگ-۲۳ عراقی را سرنگون نموده
دست کم سیزده کشتی حامل موشک و #اژدر را با استفاده از موشک ای‌جی‌ام-۶۵ ماوریک غرق نمودند.

از این رو هرساله روز 7 آذر را به پاس #حماسه آفرینی نیروی دریایی میهن اسلامی
گرامی میداریم
شادی روح #شهدا این نیروی با افتخار #صلوات

تعداد بازدید از این مطلب: 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود